• niriel

Bordsplacering par?

Vi gick efter hur paret fungerar när vi gjorde vår bordsplacering. Vissa par fungerar alldeles ypperligt vid varsitt bord, andra vet vi vill sitta nära varandra och vissa bryr sig inte alls. Vi hade också runda bord och i de fall paren inte satt vid samma bord (det vanligaste i vårt fall) satt de så att de såg varandra eller med stolsryggarna mot varandra vid varsina bord. Alla var sjukt nöjda efteråt och eftersom alla påstod att de hade suttit vid det bästa bordet (vi hade fem bord för gästerna...) så gissar jag att ingen blev sur över sin placering! :)

• niriel
    Chicita skrev 2014-03-27 14:28:43 följande:

Mitt stående tips oavsett vilken typ av placering man ska ha är att färgkoda era gäster.

Skriv namnen på färgat papper, ta en stor pappskiva och rita ut borden och lägg sen dit lapparna tills ni känner att ni har en bra mix.

Vi gjorde ungefär så, det här låter kanske lite hemskt men vi delade in våra gäster i "sociala" och "mindre sociala" i respektive krets, så jag fick två högar och min man fick två, sedan försökte vi blanda så att vi fick en så bra blandning som möjligt. Vi var åtta runt varje runt bord och det fungerade bra, det var inga jättebord så det funkade. Jag tycker inte att skillnaden mot långsmala bord är så himla stor, min erfarenhet är att man ändå mest pratar med de som sitter på vardera sida. Fördelen som vi såg det med runda bort, vilket också funkade när borden inte var så stora, var att hela bordet kunde delta i diskussioner och samtal, vilket vi tyckte var gött att veta. Och jag kan ju bara hålla med, som ensam eller singel på ett bröllop är det helt jäkla värdelöst att bli placerad när alla andra är par och sitter nära varandra. Fy tusan så trist det blir på en gång..
Svar på tråden Bordsplacering par?