Budgetbröllop_2015
Hej alla!
Min första tråd här :)
Någon mer som planerar ett budgetbröllop som ska vara så "grönt" som möjligt. Jag försöker konsumera så lite jag kan i min vardag, min sambo likaså.
Vi har tänkt att försäka göra ett så ekonomiskt bröllop som möjligt utan att snåla på maten, kärleken och glädjen. Vi vill dela dagen med släkt och vänner och att alla ska ha kul.
De stora posterna är ju lokal och mat, lokaler håller vi på att leta och vi har fått ett bra prisförlag på buffé (vegansk)
Vill bara dela med mig av lite budgetförslag och gärna få tips av andra!
Eftersom vi kommer gifta oss borgeligt ska jag börja leta klänning på loppis (eller be en vän sy i eko/återanvänt-tyg) Min sambos kostym kommer vi lägga mer pengar på då det är svårt att hitta en fin och billig. Plus att det mer är en investering än att köpa en dyr klänning.
Vi ska be min sambos pappa odla blommorna till dekoration i sin trädgård.
Vi ska be en bekants band spela (de är så klart välkommna på festen och att äta mat och dricka samt vi kommer tacka dem på annat sätt också om de skulle vilja göra detta för oss)
Leta vaser och annat på loppis, gärna gamla apoteksflaskor då min sambo jobbar på apotek.
Göra egna vimplar av fint papper (i snöre som man hänger längs väggarna)
Göra inbjudningskort, festprogram och övrigt själva, då både jag och min sambo gillar att pyssla är detta lika mycket för vår underhållning som ett sätt att spara pengar
Åka på bordeshop ev. tillsammans med min sambos bror och min syster och köpa i alla fall öl och sprit (vin köper vi nog på systemet pga svårt att hitta eko, rättvisemärkt och veganskt vin på bordershop). De ska få frågan om att vara toast-par, så om de bådar tackar ja blir detta ett sätt för dem att lära känna varandra lite bättre.
Be min sambos ungdoms förbund att servera mot ett tillskott till partikassan
Fråga vän som är busschaufför om han kan abonera buss till ett bra pris
Be min sambos mamma (eller hans moster) att göra min bukett och crossaget.