Chicita skrev 2014-03-27 09:50:34 följande:
Jag röstade på 2:an
Den ser bara ut att vara öppen ovanför BH-bandet och upp till nacken.
Så jag tror inte att det är några problem att ha den utan boléro om du skulle vilja det. (om du inte har något speciellt på ryggen som du vill dölja) :)
Men även om du gått ner lite i vikt sen sist vi hade kläd-överlämning, så borde vi fortfarande ha någotsånär likadan kroppsform, och 2:an tror jag är mest smickrande för vår typ.
4:an 5:an och 6:an känns lite breda i ringningen - vilket gör att man ser mer bredaxlad ut (vilket då alltså tillför volym)
1:an och 3:an kändes så väldigt långa i överkroppen (alltså midjan längre ner)
Det är alltid jättesvårt när man inte kan pröva! För bilder kan ju luras en aning ibland :P
Tvåan har ju flest röster, både här och bland andra jag frågat, men jag vet inte.. trots det är det något som får mig att tveka på den klänning. Jag tvekar väl lite inför alla klänningarna iofs, så kanske inte skulle tänka så mkt på det :P
Såhär ser nr.2 ut i grönt, där ser man bättre att ryggen är öppen och att den är längre i överkroppen än vad den ser ut som på bilden med den mörkblå likadana då.
Jag önskar att jag hade hittat en vinröd klänning, då hade det varit ett enkelt val, men hittar ingen.
Jag tycker om den här klänningen också,
www.veromoda.se/vero-moda/dresses/sky-s-l-short-dress/10115528,sv_SE,pd.html&forceScope= Men blir så osäker på hur den kommer bli med allt det svarta. Det finns risk att det inte blir bra alls. Men den här klänningen känns ju mer somrig...