Hotell, restaurang & dryckesquiz
Blev bara sugen på att testa hur Quiz:en fungerar.
Hoppas ni hittar något som är lite utmanande bland frågorna i alla fall :)
Blev bara sugen på att testa hur Quiz:en fungerar.
Hoppas ni hittar något som är lite utmanande bland frågorna i alla fall :)
Hälften rätt ändå ;)
Jag har aldrig hittat det billigaste rummet på hotellets egen hemsida ;) Sen vinet...alltså det är jätteolika på restauranter vilket gör mig irriterad. För att få ett glas vin så bli det som ett halvt i själva glaset beroende på hur stora glasen är. Jag har lust att varje gång påpeka att glaset är inte fullt än. Det finns ju en kant ;) 17 eller 21 cl vet jag att restauranter där jag har beställt vin skriver i menyn.
Om du bokade via ett erbjudande (coop medlemserbjudande eller andra sådana där koder man kan få på vissa ställen) så blir det ju en annan sak ;)
Men generellt så sänker man inte priset för bokning via booking.com mm.
För det är ju grymt ologiskt att sänka priserna + betala provision på varenda bokning = kanske 20% sämre intäkt liksom ;)
Många hotell har istället web-priser, boka tidigt-priser, "fylla upp hotellet"-priser (typ sista 3 rummen sänker man priset på om det är fullt annars).
Så visst, man kan fynda på andra ställen. Men det är inte dom där udda erbjudandena som jag syftar på här, utan dom vanliga priserna.
Booking.com's slogan (ja många sådana bolag har liknade slogans) "här hittar du det billigaste boendet" syftar på att dom jämför priserna mellan olika hotell/vandrarhem i samma stad. Men de flesta (enligt min erfarenhet) tolkar det som att "här får man rabatter" och så slutar dom kolla vidare...
Däremot kan det skilja allt från en femtiolapp till 2-300:- om man ringer hotellet och bokar direkt över telefon (eller via mail). Alltså dyrare...
För då betalar man ju för att någon annan gör bokningen liksom.
Så det är alltid värt att kolla hotellens hemsidor och eventuella erbjudanden först :)
Nej, inget via coop eller nått annat liknande. Men jag vet att det var stor skillnad på priset. Men när det gäller hotell utomlands tycker jag det oftast är tvärtom ;)