• zero

Smal och tunn helalliansring tips sökes!

När jag kollade runt hos guldsmeder så var det ingen som ville arbeta under 2mm. Under 2mm (typ 1,5mm-1,7mm) är vanligare i USA eller England men det är möjligt att det finns någon smed i sverige som kan göra smalare ringar.

• zero
    lottin skrev 2014-04-03 22:07:37 följande:

Menar du stenar som minst är 0,02 då?

Mindre. Det finns allt från 0.005-0,001 och ja ännu mindre om man skulle vilja ha det beroende på var man köper ifrån. Var i landet bor du? Kan finnas en smed i stockholm som jag skulle kunna tänka mig tar på sig arbetet (ingen jag själv köpt ifrån dock).
    Jag vet att brian gavin (usa) har nöjda kunder här gällande smalare ringar och han har bra slipning på sina småstenar också. 77diamonds.com (london) har också men slipningen är väl bara ok skulle jag säga. 
  • zero

Ja det är ganska smått. Det blir mer som småglitter liksom. Men alla har vi olika smak och vill man ha en riktigt smal ring så blir ju diamanterna rätt små också. 77diamonds har iaf bra service och de är lätta att ha att göra med sen har de kanske inte världens bästa slipningskvalité på smådiamanter men priserna är bra förhållandevis. Men ska du ha en smal ring är höjden rätt så viktig (den är ju det annars också såklart). 

• zero

som sagt slipningen är ok. Jag har varit med om fattningslarv därifrån men jag har heller inte haft några problem att få dem att göra om ringen 3 gånger för att jag inte varit nöjd av diverse anledningar ;) Det är dock fler härifrån som inte haft några problem öht. Jag har heller inga problem med min nuvarande allians förutom att ja,som sagt slipningen är inte den bästa men främst för att jag har för många klor i min så det samlas så oerhört mycket smuts mellan klorna så att jag konstant måste rengöra den. (jag har ingenting ur deras vanliga sortiment heller)

• zero
    lottin skrev 2014-04-04 07:35:15 följande:
    Vilken ringhistoria! Vad innebär sämre slipning? Jag har redan väldigt fina diamanter i mina ringar ned oerhört kostsamt att göra om dem. Billigare att köpa nya :(
    slipningen beror ju på vad man jämför med. Alltså jag såg 3 varianter av samma ring och jag hade ingenting att klaga på första och andra gången gällande slipningen på småstenarna. Den befintliga ringen har av någon anledning sämre kvalitet, dvs glittrar inte lika mycket. Men det beror ju på vad du jämför med. Jag har jämfört min allians med andra alliansringar från guldsmeder där jag bor och jag har inte sett någon skillnad då.Tyckte dock det var bättre bling på de första två ringarna jag hade hemma. Smådiamanter köps ju in i mängder liksom så jag hade väl kanske lite otur, jag vet inte. Kanske också ska tillägga varför jag skickade tillbaka de andra två. Första gången var det för att några av diamanterna var på väg ut (fattningsslarv) andra gången så beroedde det på att jag tyckte ringen var för tunn.
Svar på tråden Smal och tunn helalliansring tips sökes!