• SandraBark

Letar efter en brudklänning

Vet att jag är lite tidigt ute, kanske? Men letar efter en brudklänning till mig då vi gifter oss 2:a Augusti. Är ett tag kvar men vill vara ute i god tid om man skulle behöva/vilja göra några ändringar på klänningen. Bor i Borås och här har vi inte så stort utbud av brudklänningsbutiker. Tips på butiker i Göteborg? Är tacksam för alla svar. Är ute efter en klänning som får kosta max 5.000 kr! :)

• Svar på tråden Letar efter en brudklänning
  • an82

Hej, är väl jättebra tidpunkt att shoppa klänning :) Jag gick inte i så många butiker för jag hittade min rätt snabbt. Men hos Weddingsquare på Järntorget köpte jag min. Finns även en vid Gamlestadstorget. Jättetrevlig personal i bägge butiker. Min klänning kostade 4000:- Vet inte riktigt vad priserna ligger på generellt där för jag provade bara två stycken. Men runt Järntorget har jag sett en del klänningsbutiker, dock inte varit inne & tittat.

Jag googlade på 'brudklänningar Göteborg' & fick upp lite olika trådar här på bröllopstorget där andra tipsat om butiker i Gbg, kolla in där. Hoppas du hittar din klänning! :)

• SandraBark

Tack för svaret! :) Får ta och kolla upp detta, har varit ute på olika hemsidor där man kan beställa sin klänning efter egna mått men känner inte att det är samma saks om att prova en klänning först och se om den passar osv. Men får ta och kika på detta så håller vi tummarna :)

• sha

Jag var och provade klänning i Göteborg i helgen. Vi gifter oss den 9 augusti och på de tre ställena vi var tyckte de att det var hög tid att kolla nu. Om man ville ha en klänning de inte hade inne var det nästan 4 månaders leveranstid.
    Vi var på weddingsquare, Tonys högtidsbutik och Remanns och fick bra service på alla tre ställena. Dock tyckte jag klänningarna var lite dyra för vår budget, den billigaste jag hittade som var ok kostade nästan 6000 med ändringar. De två som kändes riktigt bra landade på nästan 8000.

Det beror såklart på vad man vill ha för typ av klänning men jag tycker inte de jag kollade på var särskilt utsvävande;)

I helgen ska vi åka till the weddingroom i Hällingsjö, jag hoppas på bättre lycka där!

• SandraBark

Okej, grattis till er båda! :) Ja, asså jag vet på ett ungefär hur jag vill att den ska se ut men eftersom att jag är lite större, väldigt breda axlar osv så känns det som att det blir svårare för mig? :(

• swdnchick

Jag har köpt min klänning på Svahns i Kungsbacka. Jag tyckte att de hade väldigt fina klänningar i min prisklass. I princip alla under 10 000 kr och många runt 5 000. Min kostade 4500 kr på rean i vintras. Nu när det är mindre än 4 månader kvar känns det bra att klänningen är fixad. :)

Tänk på att ha fixat dig fin den dagen som du ska prova klänningar, lite smink och rouge. Det är ju bra om man känner sig fin den dagen. eftersom det påverkar så mycket. Det är också bra om du har tänkt på vilken BH du har på dig och även om du har ett par leggings eller tjockare strumpbyxor så slipper du stå i bara trosor och strumpor när du behöver hjälp med att få på de olika klänningarna.

Lycka till med klänningsjakten!

• sha

Sandra: Jag tror inte alls det är svårare för dig att hitta klänning för att du är lite större, det finns en klänning för alla ;)

Jag skulle dock säga tvärtom mot vad swdnch­ick säger om att ha strumpbyxor på när du provar klänning. Om du inte har tänkt att ha det på bröllopet är det bättre att inte ha det när du provar, det kan få klänningen att "haka upp" sig annorlunda jämfört med om du är barbent!
    De som jobbar i butikerna har förmodligen sett miljontals ben i olika färger och former och lägger ingen vikt i hur du ser ut.
    Och är du  intte helt nöjd med att visa upp dig så lättklädd är det ett ypperligt tillfälle att öva på det inför strandsäsongen som hägrar ;)

• Ninisen

Fick tips om IsaBella Brud och festmode, Danstorp 106, 520 24 Blidsberg, en väninna till mig köpte sin klänning där och om man kollar på deras hemsida har de många fina klänningar. Ligger 5 mil från Borås.

• niriel

Du är verkligen inte för tidigt ute!! Jag beställde min klänning i början av februari när jag skulle hämta ut den precis före midsommar (sedan var min butik sommarstängd..) och det var preciiiis på håret att det hanns med. Många märken har 3 månaders beställningstid, så ska du gifta dig i augusti är det nog snarare lite brådis än att du är ute för tidigt.

• Stella76

Jag kan verkligen rekommendera The Wedding Room i Hällingsjö. De har hur mycket fint som helst. Min kompis som är lite större hittade en jättefin brudklänning för bara 3590 kr och jag en tärnklänning för 990 kr. Toppen trevlig personal också! Det ligger ju på vägen till gbg från Borås så det kanske är värt ett besök.

Www.theweddingroom.se

• Betty84

Jag la handpenning på min klänning den 20.e oktober.. För ca 3 veckor sen kom den. Jag gifter mig för övrigt 28 juni så jag var nog lite tidigt ute :)

Men som andra före mig skrev så tar det tid att få hem sin klänning så jag tycker nog att det är hög tid för dig att börja leta :) 

• SandraBark

Tack för alla svar och tips :) ska definitivt kolla upp dessa ställen :) Är så fruktansvärt nervös men det kommer gå bra. Är det någon av er som har handlat på hemsidan JJshouse.com

• Azusephre

Jag beställde min klänning från lightinthebox.com :) Där har dom jättefina klänningar som inte kostar hundra miljoner! :)

• anninaka81

Hej. Jag har en klänning till salu som aldrig har blivit använd därför undrar jag vad har du för storlek och om du är intresserad kan jag få din mail så kan jag skicka över lite bilder. Klänningen finns i Borås.

Svar på tråden Letar efter en brudklänning