30 aug 2014
Vi giftar oss oxå den 30/8 så hoppar gärna in här :)
Vi giftar oss oxå den 30/8 så hoppar gärna in här :)
Jag funderar faktiskt på att ta en vanlig bukett och ha som brudbukett. Är lite irriterad att priset går upp runt 1000 kronor när man nämner ordet brud :)
Äntligen tror jag att jag har hittat min klänning så släpper den pressen bara resten kvar :)
hur går det för er andra?
Vi har bokat fotograf en tjej jag är bekant med sen innan så jag tror att det kommer bli jättebra :)
Vi kommer inte gå in tillsammans. Min mor kommer att överlämna mig då min far är död sedan 7 år tillbaka. Vi har valt att göra så för att hålla på gamla seder. Självklart har jag en egen vilja och ges inte bort i den bemärkelsen men vi tycker det är fint. Kommer inte se varandra innan och inte ens tillbringa natten innan tillsammans. Trots att vi bott ihop två år och har gemensamt barn :)
Det var inga problem för vår präst som vi träffade igår. Nu väntar vi bara på mannens kostym, barnens kläder och ringarna. Ringarna som strular extremt mycket ska tillägggas!
Vi har fått kontakt med den ansvariga för församlingen nu och han skulle hjälpa oss att finna en annan präst som vi kunde ha en bättre diskussion med, och det känns mycket bätter för oss!
Han förstod också att det inte var tal om överlämning utan handlade om att ha med en person som betytt mycket.
Så jag är lite glad igen... :)
Jag gör också allting själv men bollar mycket ideér med min blivande svägerska.
Har du ingen kompis eller så som du kan bolla tankar med även om de inte vill hjälpa till och styra upp det hela?
Tack alla! Jag misstänkte att det skulle bli tight.. men vi har hela tiden haft förhoppningen att dom skulle kunna ha öppet längre. Och fick inte beskedet förrän nu.
Det kommer ju knappast gå att hitta någon annan lokal nu heller? Och sen ringa runt till gästerna och meddela att platsen är ändrad?
En månad idag, hjälp! Vad fort det går :)
Vi ska sitta ner och kolla så allt är klart ikväll... Hoppas verkligen inte vi glömt nåt nu :)
Är det någon här inne som har tips på musik?
Vi plockar hejvilt från spotify men just nu står det still.
Vi har väldigt olika stilar oxå då jag lutar åt rockabilly hållet och mannen är såld på hårdrock :)
Det vi behöver nu är en mängd underbara kärlekslåtar så folk inte tror vi är helt kocko som inte har några såna alls i spellistan :) Några kända har vi ju så klart men behöver tips!
Jag har hela tiden vetat om datumet för min möhippa då vi har en liten ville jag vara förberedd på att vara borta en hel dag/kväll och i morgon smäller det.
Och jag är nervös kan jag säga! Ska bli så spännande!