AnnsiA
Ja, nu är det bara två månader kvar och det känns som om jag har massor kvar också. Det som är klart är min klänning, bokat tid för smink och hår, tärnans klänning, skor, och utsidan av festprogrammen... Vi har också klart ganska mycket av pyntet till lokalen, samt alla tillbehör till maten förrutom gaffel till förrätten.
Hotell är klart. Inbjudningarna är sända och vi har också redan haft svarsdatum. Pass, hindersprövning, namnbyte (redan bytt för att körkort och pass går ut i juli, orkar inte betala för två inom loppet av någon månad), min ring, musik till vigsel, presenter till att som ska hjälpa oss, information till alla som ska hjälpa oss, fotografilista (vad vi inte vill glömma) (okej, den är inte helt klar)... hrm.
Fotograf har vi en i släkten så det funkar fint. Vi litar på att hon klarar av det och att vi får massor av bilder hellre än få som är jättefina. Hon tar så fina bilder så vi kan aldrig tro att det inte finns ett enda kort som kan bli bra. :P
Hoppas ni löser det med fotograf och präst! Jag kan knappt berga mig till torsdag då jag får svar på om vi får denna eller om vi måste fortsätta söka...
Vi pysslar en del och tränar dans hemma. Min blivande har ansvar för öl och rödvin (så hälften av alkoholen är klar), sin egen kostym, sin ring, bestmans och hans slipsar.
Ja, det vi har kvar som är stort är ju blommor (har inte bestämt mig ännu, vill inte betala flera tusen för en liten bukett som jag har i 40 minuter) och hans saker då, men som sagt, det är hans del och jag lägger mig inte i. Och sedan är det väl festprogrammen.
Och så skall all mat lagas också, men det kan jag inte göra mycket åt nu, skriver världens längsta och mest detaljerade inköpslista så länge, och kolla priser så jag vet ungefär var vi landar.
Puh...
Vi ska egentligen inte sova ihop, men jag funderar på att kanske boka hotellet två nätter. Mest för att kunna njuta av hotellet och bara ta det lugnt ihop kvällen innan. Natten efter bröllopet kommer man ju antagligen inte vara så alert ändå så vet inte om det är poäng att ha fint rum med champagne och choklad då :P