extra information
Vi gjorde inbjudningskorten större , ett vanlig A4-format . Då fick vi plats med all information som behövdes och inga extra blad tillkom. Vi fick då också en snygg inbjudan utan att allt ser plottrigt ut och vi slapp att folk missar informationen som det tyvärr lätt kan bli när information står på flera ställen.
Vi hade extra information om övernattning (bröllop var där vi bor - men gästerna var tillresta)
En liten vägbeskrivning
Detaljerad information om maten (hade många allergiker och diabetiker som behöver planera sina måltider)
Hålltider samt parkeringsinfo
Sen kan jag väl tycka efter 14 år på den här sajten att man ENDAST skriver ut relevant information som gästerna verkligen behöver veta före bröllopet. All tänkbar omkringinformation behöver inte gästerna ha skrivet på papper. För vidare information och frågor kan man bara hänvisa till värdparet eller till er som brudpar.
Jag har sett alla möjliga varianter på inbjudningskort och det ena plottrigare än det andra med i mitt tycke väldigt oviktig information. Man måste inte informera om allt.