Jag "skräpte" mig och försökte svara på frågan också lite längre ner...
Jag vet inte hur stor plast i er totala ekonomi ringen tar (även om det inte skulle handla om prislappar), men det är ju viktigt att ringen känns bra tilllslut och förhoppningsvis finns det ekomonisk möjlighet att förändra den om du skulle känna att det är det du vill göra framöver. Och det finns nog inget bästa sätt att lägga fram det hela på till din sambo utom just att säga som det är och kanske rätt snart....så att han är med på tåget och med på att ngt ska göras åt ringen om du senare fortfarande känner att du vill ändra den lite.
Och du, är det inte ändå bättre att du valt ringen själv. Prislappen till trots.. För om HAN hade valt en ring som kostar en hel del även i dina ögon, hade det inte varit svårare att säga något om den då?
Det jag skrev om äkta/ konstgjorda diamaneter var OT som jag skrev, jag frångick ämnet lite och stack in på ett sidospår. Jag ser nu i efterhand att det var onödigt.
Men de som bara måste ha en sån där hutlöst dyr ring som sedan ligger i ett bankfack och sedan bär de en billig replika....varför?
Men det handlade inte om dig, jag spann vidare på det där med de som verkligen kostar på sig.
Nu är inte min smak delad med alla, snarare ett fåtal. Men kolla de dyraste ringarna på guldfynd eller om det är hedbergsguld, 300 000 och inte ens fina och sedan har dom en ring för ca 300 som nästan ser lika dan ut. Vem skulle tro att man gick omkring med en äkta även om man gjorde det?
Din ring var väldigt smakfull, inte bara en stor diamant på en slät ring bara för att...(men åter igen, min smak är ju min och jag tvingar ingen att tycka på samma sätt). Och jag hoppas att du antingen vänjer dig vid den eller att det går att på ngt sätt sänka den lite så att du fortfarande tycker att den är lika fin.
Att just du reagerar på mina tidigare svar är en sak, det är ju din tråd.
Att ngn annan reagerar och pekar ut mig som en som bara har agg för att det handlar om en dyrare ring (vilket inte var grejen, utan mer att priset inte hade med saken att göra trots att det stod med i frågan...) sånt kan störa mig.