Nu hade jag bara synfel på ena ögat, så min operation kostade bara 12.000kr.
Hade alltså blivit 24.000kr för bägge ögonen.
Jag gick på en konsultation, fick ställa alla tänkbara frågor, fick svar på flera frågor som jag inte ens hade tänkt på, och personalen var superproffsig. Kändes jättebra.
På själva operationsdagen kom jag dit, fick lite lugnande, gick in i operationsrummet, fick bedövningsdroppar i ögat, de satte dit en grej som höll ögonlocken öppna, kändes inte alls eftersom jag var bedövad, var mest lite konstigt att det inte blev mörkt när jag blinkade...
Sedan kände jag ett tryck mot ögat, ungefär som om du trycker lätt med fingertoppen på ditt stängda ögonlock, sedan skulle jag titta på en liten röd lampa som blinkade, sedan lite tryck igen, sedan var det klart och jag fick gå ut och sätta mig i vilorummet, tog ca 7min från att jag kom in tills att jag gick ut.
Kändes ingenting, lite senare samma dag kändes det lite "strävt" i ögat, och jag var trött, så jag la mig tidigt. Dagen därpå vaknade jag upp och allting kändes toppen, gick på min efterkontroll som visade att allting såg perfekt ut, och att jag nu såg precis lika bra som jag hade gjort med de starkaste glasen innan operationen. På min 3-månaders kontroll kunde jag läsa ytterligare en rad :D
Jag gjorde en LASIK-operation.
Tänkte bara dela med mig lite av mina erfarenheter då jag blev så otroligt nöjd.
Men jag är övertygad om att ni kommer vara lika vackra på fotona om ni har glasögon, linser eller inget alls