Trattkantarellen skrev 2014-04-24 16:48:04 följande:
Jag har inte glasögon eller linser längre, men har haft.
Jag laseropererade mig i Oktober 2010, och det var det bästa jag någonsin gjort!
Om det är någon som funderar på det så säger jag bara slå till!
Jag opererade mig hos Memira.
Om man trivs i glasögon så kan det ju vara riktigt snyggt, men det gjorde inte jag, och jag tyckte det var bökigt och krångligt med linser, så för mig var detta perfekt!
Jag har brytningsfel och har fått för mig att det inte går att göra något åt med laser, men lite googlande visade att det var fel. Det kan man! Men jag har aldrig riktigt tänkt tanken, däremot har jag försökt med linser i flera omgångar.
filibustern skrev 2014-04-24 17:04:46 följande:
jag ska ha dem på. dock hade jag samma tankar som du plättis i början. liksom, jag kommer ju att byta glasögon genom åren, och då ser jag ju itne ut som på kortet. men ja mena. jag har alltid glasögon på mig. så varför inte på min bröllopsdag? och nu har jag väldigt neutrala och "osynliga" glasögon (med glas utan ram, alltså med bara skalmar) och jag älskar dem. och jag är fin i dom så.. jag kör på med dom :)
I vanliga fall tar jag alltid av mig glasögonen när jag ska fotas, men mitt synfel blir bara värre med tiden och det blir svårare och svårare att vara utan. Så jag försöker använda mobilkameran som terapi ;)
Ninisen skrev 2014-04-24 22:19:16 följande:
Jag kör med linser den dagen, skulle det krångla framåt kvällen byter jag till glasögonen. Om dina glasögon är dem som du har på dig på bilden tycker jag inte att du behöver oroa dig för att de är stora och svarta! Du är verkligen hur snygg som helst i dem. Vad det gäller make-upen, så är make-up artister vana vid personer med glasögon och anpassar make-upen efter det. Vet att de har möjlighet att få ögat att verka större/mindre beroende på vad som behövs i varje fall.
Min svågers kusin hade knallröda, stora bågar när hon var brudnäbb åt min syster och honom 1989, så på de kommande 25 åren kommer dina bågar att både vara "ute" och hyper trendiga......
Ja, det är de här som är mina glasögon! Tack :) Jag älskar dem verkligen och känner mig fin i dem, och tror att jag kommer behålla dem på även på bröllopet. Med tanke på hur mycket tid och möda jag lagt på att hitta dem så vore det slöseri att inte ha dem på! (Två månaders intensivt letande hos varenda optiker i stan :P)
Min mamma har stora 80-talsbågar på bröllopsfotona, och när man tittar på det känns det väldigt tidstypiskt. De passar med klänningen och frisyren, om man säger så ;)
mamp skrev 2014-04-25 07:33:11 följande:
Jag varierar normalt mellan glasögon och linser men på bröllopsdagen kommer jag ha linser och ladda upp med ögondroppar om ögonen skulle bli torra eller irriterade. Även om jag trivs med mina glasögon så känner jag mig säkrare och mer mig med linser.
Det är just det här jag känner! Jag känner mig fin i glasögonen, men lite som att allt man ser är glasögonen, jag försvinner bakom dem. Lite som att jag förvandlas till "hon med glasögonen" istället för att vara Plättis.
(Förlåt det jättelånga inlägget!)