• BabyWho

brudklanningar.nu / balochfest.se

Hej! Är ny på sidan, och har kollat runt i några dagar efter en relativt ny tråd om denna hemsida (brudklanningar.nu), tänkte om det är någon som har beställt klänning därifrån nyligen och hur upplevelsen var i helhet? Jag har nämligen hittat drömklänningen där och vill veta om jag ska leta vidare eller inte.

• Svar på tråden brudklanningar.nu / balochfest.se
  • brittlouise

Hej! Jag köpte min brudklänning från den sidan. Jag är inte nöjd med den, delaljerna var inte fastsydda utan vi fick sy fast de själva och så var den alldeles för lång. De stämde inte alls med de mått som jag hade lämnat. Jag skickade efter från den sida pga att min dotter hade skickat efter en balklänning därifrån och den var perfekt, så jag vet inte om det bara var jag som hade otur.

• BabyWho

Men så lustigt. Jag känner nämligen att jag handlar ifrån Sverige än Kina men fortfarande till bra priser. Tror att jag testar om något annat inte dyker upp.

Ingen annan som har någon upplevelse?

• Rin

Jag förstår att du känner så, men själv skulle jag vara djupt skeptisk mot ett företag som kan lägga sig så mycket billigare än konkurrenterna. Hur tjänar de sina pengar?
    Efter att ha tittat runt lite på denna sidan kan jag säga med 99% säkerhet att det är Kinaklänningar. (T.ex. kan jag säga att klänningen 'Agnes' finns hos både Jenjen house, Dinobridal och ett dussin andra kinasidor.)
    Det verkar som om det är ett svenskt företag som importerar, kanske direkt från en skräddare, kanske via något större kinesiskt företag. 
    Det är inte nödvändigtvis dåligt, ifall det är ett registrerat företag i Sverige har du ju ökad trygghet med svensk lagstiftning, du slipper oroa dig för extra tull och moms m.m.
    Men kom ihåg att klänningarna oftast är kopior på designer-klänningar, med allt vad det innebär. Och ifall du förväntar dig att klänningen ska vara "bättre" eller mer "välsydd" bara för att det är ett svenskt företag som importerar dem tror jag du kommer att bli besviken.

• Himla

Det är kinaklänningar de säljer.
    Lilly har reaklänningar på sin sida från 1200 och uppåt, skulle mycket hellre handla där.

• BabyWho

Jag vet att originalet kostar uppåt 12.000, och förstår också därigenom att det inte kommer bli precis likadant eftersom dom gör en kopia, detta är jag okej med. Har faktiskt mailat och frågat hur ett exemplar av den klänningen sett ut under tillverkning och jag fick svar med bild, tycker det känns positivt. Som du säger skulle jag lika gärna kunna beställa från Kina, men tycker ändå det känns tryggare med svensk kontakt på något vis och att jag slipper ev. tull på paketet. Nu är det väldigt långt kvar till dagen det gäller men man blir ju så ivrig!

• AnnaHJ

Hur gick det för dig babywho? Beställde du från den sidan? Jag funderar också på att göra det men vågar inte utan omdömen :)

• BabyWho

Lagom sent svar, men jag har bestämt mig för att inte beställa ifrån den sidan, jag kommer förmodligen köpa en i butik, eller få en uppsydd hos skräddare Skrattande

Svar på tråden brudklanningar.nu / balochfest.se