vill, men ändå inte...
och ne, det är inte om karln. han vill ja ha. :P
det är mer om upplägget på bröllopet. som det ser ut just nu så ska vi vigas i kyrka, med närmaste familj och vänner. sen middag och fest med skogstema på hela kalaset.
känns roligt, tanken på att bjuda in folk, få äta gott, ha trevligt, pynta etc. MEN...
ibland känns det som att jag bara vill resa bort och gifta mig med min karl. ensam, bara jag och han, vittnen, en präst och fotograf. sen kan vi ha middag med familjen vid ett senare tillfälle.
vet inte, men jag känner sån press över vigseldelen, och det vill jag inte! samtidigt som jag såklart vill ha en vigsel med familj, med vår dragspelslärare som spelar låtar osv. men då är ju frågan - då "måste" man väl klä upp sig två ggr, vilket blir dyrare (håruppsättningen och smink) om man ska ha separat vigsel och fest?
absoluta drömmen är ju att vi får gifta oss i japan, på ambassaden, med traditionella bröllopskimonos, och så bröllopsresan är vi ju då redan på. och fest/middag kan vi då ha några månader efteråt. och vi har en chans till det - men med vår tur så lär det ju aldrig ske :P ett annat alternativ vore sala silvergruva. låter också mysigt, och så sova i gruvsviten eller nåt. och middagen/festen kan man då ta 1-2 veckor efteråt.
min fästman är som rätt så.. oengagerad. han har tänket "spelar ingen roll om jag är gift eller inte". så han får jag ju ingen åsikt av.. :P men om jag känner han rätt skulle det vara skönare för han med en vigsel för oss själva.
vad tror/tycker ni? någon med erfarenhet?