Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

Superenkelt bröllop. Klänningstips?

Så var det dags igen...
    Den här gången hoppas jag på tredje gången gillt.
    Det är enkelt, enkelt, enkelt som gäller.
    Litet bröllop, vet inte ens om släkten ska få vara med. Mina två barn vill nog närvara dock.
    Kyrka ja.
    Jag är ju 45 år så jag vet inte om jag ska ha vitt igen eller om jag ska satsa på blå eller något lite mönstrat. Är dock ändå lite sugen på vit spetsklänning. Jag är 166 lång och 64 kg tung, är inte jättebystig direkt, har midja och är lite bredare över rumpan än upptill. Vill inte visa alltför mycket av benen då jag tycker att jag har bulliga knän och runda lår, men jag gillar högklackat, så en kortare klänning KAN funka, tillsammans med strumpbyxor som stramar åt och lyfter ;)
    Bröllopet blir slutet nu i maj eller juni, så det är lite bråttom !
    Jag har inte tänkt lägga ner så mycket pengar på klänningen, då det är så litet bröllop. Min sambo vet inte ens om han ska ha kostym... Faktiskt så kan jag tänka mig en schysst klänning från Ellos eller Haléns om de är i ett bra tyg med snyggt fall. Alltså inte trikå. Min smärtgräns går väl kring 2000 kr.
    Jag passar i starka, kalla färger, så vitt funkar, även turkos, kornblå, blågröna färger, cerice osv.
    Välkomna att ösa på med  förslag och tips! Ser fram emot många länkar

• Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?
  • Norrskensflamman

Ååååh, så mycket fint ni hittat! Tusen tack :) <3
    Bonprix hade ju verkligen jättemycket fint!! Zalando har jag tittat på, endel av dem ni föreslagit har jag med som alternativ. 
    Laredoute hade jag missat totalt och där fanns ju en del också...
    Blir svårt det här! 
    Fler tips är bara roligt för dem som har några. Kram till er  alla!

• Norrskensflamman

Tack för alla tips!
    NyfikenGul: Den virkade från Ellos är jag svag för. Fin även i vitt.
    Erica92; din klänning ser jättefin ut, hur der den ut framifrån?

• Norrskensflamman
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-03 18:39:43 följande:
    det känns som att du egentligen letar en helt annan klänning om det mesta vi föreslagit står som alternativ . 

alternativ till den klänning du egentligen letar efter... 

Så vad egentligen är du ute efter? Kan du tänka dig en brudklänning trots allt ?
    www.bonprix.se/produkt/stickad-klaenning-blalila-904492/
    i blålila eller indigo. Ev. vit 

www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-906957/
    i fuchsia, men finns tyvärr inte i min storlek

www.bonprix.se/produkt/klaenning-cremevit-blommig-925712/
    Mycket söt modell, vet dock inte vad för blommor jag skulle ha till...

www.bonprix.se/produkt/langklaenning-vitljus-pink-moenstrad-906993/
    Jättesnygg! Blommor?

Älskar färgen, har dock aldrig haft den modellen, vet inte om det passar till mina ben...

www.zalando.se/mint-berry-skjortklaenning-vitt-m3221c0ao-a11.html

www.ellos.se/ellos-collection/klanning/415058&Ns=PriceArticleNormalSorting|0&Nao=11&selArt=151063 
    vit, ev rosa.

www.ellos.se/ellos-collection/klanning/415058&Ns=PriceArticleNormalSorting|0&Nao=11&selArt=151063
    Modellen var söt, men jag tvekar på färgen

Underbar, men vit?? Rosa känns för blek.

uk.monsoon.co.uk/view/product/uk_catalog/mon_4,mon_4.4/5532070716

www.halens.se/kvinna-klader-klanningar-5449/klanning-206117/paging$1,27
    Fortfarande en favorit.

Ja, här är ett axplock av de klänningar som jag funderar över som bl a ni föreslagit.

Har även sett en petrolgrön med strassdekor i midjan, knälång, på en affär här i stan, samt en marinblå spetsklänning. Måste prova!
  • Norrskensflamman
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-04 11:35:23 följande:

den här klänningen är jättefin!  Du funderar över blommor till den, jag tänker mig att det passar med några långstjälkade liljor som ligger i armvecket. 

Du behöver inte en traditionell brudbukett. 

och bara som en påpekande fråga - jag hoppas du läser rescentionerna från folk som beställt klänningarna från dessa sidor? Ger en bra fingervisning om vad du får för typ av klänning när du väl bestämmer dig. Så du inte beställer i sista minuten och får hem något du inte alls tänkt dig.

Jo, jag läser dem. 

Nu har jag varit och provat en Mac Scott spetsklänning i dimblå. Åh, den var så fin och skön... MEN, över rumpan blev det en liten "ankstjärt" där blixlåset är Butiksinnehavaren som jag känner, sa att om jag bestämmer mig för den så kan hon fixa till det åt mig. Den var jättefin annars. Kändes som jag.
    Den här modellen ungefär, men i dimblå och inga paljetter utan fin spets.
    Men det var den här skärningen i kragen, längden på ärmen och som ett litet band under bysten. 
    Lite dyr, men oj så fin.

Product image
  • Norrskensflamman

Den här provade jag också. Satt som en smäck, men nästan lite trång över bysten. Det bullade ut lite vid armvecken :( Men färgen var perfekt, Jättesugen på den också.

• Norrskensflamman

Den petrolgröna var verkligen också jättefin. Känns som att jag skulle kunna köpa den för att ha den och gå på fest och slå klackarna i taket  

Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?