Superenkelt bröllop. Klänningstips?
Jag håller med här, om du kan få blixtlåset fixat har du ju en klänning du verkligen vill ha.
Jag gillar hög klack Kilklack har jag ett par i sammet, svarta. Men jag var lite sugen på vita för en gångs skull.
Tack snälla ni! Jo, jag håller just nu på att jaga vita pumps, liknande de på bilden. Inte alls lätt kan jag säga...
Och så tänker jag mig rund, vit, bullig liten bukett.
Vitt pärlhalsband, armband och örhängen.
Blivande maken kommer ha vanlig svart kostym med vit skjorta och mörkblå slips. Det kommer bli kanon tror jag
Klänningen kommer från en lokal butik som inte tillhör någon kedja. Hon säljer Mac Scott (som min klänning), Fransa, Mingel, b.Young (den petrolgröna som jag funderade på) och lite sånt. Inte stans billigaste butik direkt, men fina grejer kan man hitta där. Min klänning kostade 1300 kr, men jag behöver inte betala sömmerskan för att hon syr in den baktill vid blixtlåset vid rumpan.
Känner att det är helt okej, för denna klänning är mycket användbar och jag kommer kunna ha den vi många fler tillfällen!
Halénsklänningen var också fin, jag beställde hem den, men en helt annan kvalitet och inte lika fint snitt på den, t ex ringningen och ärmarna. Färgen var lite för blaskig för mig. MEN, jag behåller den ändå som en skön sommarklänning! När jag fått lite färg i sommar så kommer den funka :)
www.zalando.se/even-odd-klassiska-pumps-vitt-ev411b033-a11.html
Hittade dessa och har beställt, i två storlekar. Hoppas någon av dem passar och att inte tån är alltför spetsig...
Såg även en jättesöt pumsp som var spetsklädd (vit) och en liten rosett på tån. Men de var lite dyrare och från Light in the box, vilket innebär att man förmodligen får räkna med tull och moms och hela tjofadderittan. Zalando verkar ju bekvämt för det är snabb och gratis frakt och gratis retur.
Idag ska jag hämta ringarna! Håll nu tummarna att de passar...
Oh, vad spännande :) Passade dom?
Köpte blå slips o näsduk till kavajen åt sambon idag. Coursage är inte hans grej liksom. Han får välja själv om han ska ha den eller ej, men slipsen fick iaf godkänt Buketten är beställd också. Kommer bli superfint alltihop om än mycket enkelt.
Helvit, liten , rund ganska kompakt, inte så långa stjälkar, vitt organzaband. Vita pioner, via luktärter, vita nejlikor. Kommer bli bra tror jag. Vill verkligen inte ha någon fläskig, pompös bukett när allt annat ska vara så nedtonat och enkelt.
Skorna från Zalando kom igår... De är jättefina! Lite stora i 38 (37 kommer bli för trång) men funkar om jag sätter ett ilägg där fram. MEN... De är väldigt höga, vilket inte är något problem för mig, men jag blir några centimeter längre än min make!!! Han är 180 och inte kort, men nu kommer han se kort ut och jag som en jätte.... Det tänkte jag inte ens på! Låga skor är inte jag, för jag trivs i högklackat. Skit också...
Har beställt spetspumpsen från Light in the box, tror de är lite lägre, men det vete gudarna om de hinner komma innan vi gifter oss!
Egentligen ett i-landsproblem... Men ändå. Han ÄR ju 13-14 cm längre än mig, men med 11 cm klack och platå på det så... Ja, det känns konstigt om han ska måsta titta upp på mig. Nå, han har ju också skor på sig och så får han väl sträcka upp sig. Jag har även snabbeställt alternativa skor från Brandos, så jag har nåt att välja mellan och prova.
Nu har jag två par skor som jag väljer mellan. En lite lägre variant som är sköna och snygga, diskreta:
Och så Kinaskorna som är dösnygga, men nästa lite too much, med tanke på att allt annat är ganska enkelt. De är väldigt höga så jag blir precis lika lång som min man i dem. OCH så är de så vita att de är nästan blåvita. Så jag är verkligen i valet och kvalet. De är snygga men man ser nästan bara skorna, de lyser med sin bländ/blåvita färg...
www.lightinthebox.com/sv/charmig-satin-och-spets-stilett-pumpar-hal-med-bowknot-wedding-shoes-fler-farger_p649019.html
Båda skoparen var fina, så jag tycker du gör helt rätt i att vänta tills du har helheten med bukett osv innan du bestämmer dig :) Oavsett, så kommer det nog vara väldigt snyggt!
Ett stort lycka till! :D