• Sassa84

Köpes: Söker "vanlig" klänning som brudklänning.

Jag och sambon ska högst troligt gifta oss i hemlighet om ca. 2,5 veckor och jag behöver då en fin klänning! Vit och som kortast knälång på mig som är 177 cm lång. Hellång går bra men då ska den vara ända ner liksom. Storlek 42/44 skulle jag tro behövs.

Jag var i alla butiker på köpcentrumet i närheten idag men det var så otroligt dåligt utbud med vita klänningar trots att det snart är studenttider!

• Svar på tråden Söker "vanlig" klänning som brudklänning.
  • Sassa84
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-06 19:05:14 följande:

Har du kollat Blocket och Tradera?  Finns ju mängder med klänningar där just nu under 500:ingen som är antingen rena brudklänningar eller bättre festklänningar. 

Jag lägger inte in några annonser för det finns hur mycket som helst och jag vet inte vart du bor. Men sök gärna på "brudklänning" på blocket och välj hela sverige och billigaste först.  

Annonser som legat ute länge kan du pruta rejält på.

Har kollat överallt tror jag. ;) Men jag fortsätter att hålla koll utifall nåt intressant dyker upp. :)
  • Sassa84

Bära eller brista, jag vill nu ha en brudklänning men inte så att den får kosta flera herrans tusen. Kruxet är ju att jag måste prova innan och här i Gävleborg var det dåligt utbud på alla annonsställen jag har tittat... :(

Finns det nån butik i Sthlm/Uppsala/Västerås/Örebro som har brudklänningar som inte kostar skjortan och som man får köpa med sig hem på en gång om man hittar? Nån som vet?

• CJ5

Råkade visst trycka på sen. Har du kollat på kappahl? Var inne där igår och dom hade två supersöta vita klänningar. Hittar dom dock inte på hemsidan?

• Himla
    Sassa84 skrev 2014-05-10 20:17:58 följande:

Var in till en brudbutik idag och hittade "min" klänning! :D

Spännande vad blev det för klänning?
  • Sassa84
    Himla skrev 2014-05-11 08:45:31 följande:
    Spännande vad blev det för klänning?
    Det blev en Nixa Limited Edition som jag hittade på en brudbutik i Borlänge. :) Inte alls vad jag trodde att jag skulle falla för men så blev det. :)

Sen blir det även ett band runt midjan med lite bling bling på, det var det som gjorde hela klänningen och att jag föll för den! ;)

• Moodesty

Hejsan Sassa

Vi verkar vara samma längd och storlek. Jag blev grundlurad på mitt klänningköp och har nu bara 14 dagar på mig att hitta en. Din ser jättefin ut och jag undrar om du vill sälja. Jag bor i Stockholm 

• Moodesty
    Sassa84 skrev 2014-05-11 09:25:05 följande:
    Det blev en Nixa Limited Edition som jag hittade på en brudbutik i Borlänge. :) Inte alls vad jag trodde att jag skulle falla för men så blev det. :)

Sen blir det även ett band runt midjan med lite bling bling på, det var det som gjorde hela klänningen och att jag föll för den! ;)

Hejsan Sassa

Vi verkar vara samma längd och storlek. Jag blev grundlurad på mitt klänningköp och har nu bara 14 dagar på mig att hitta en. Din ser jättefin ut och jag undrar om du vill sälja. Jag bor i Stockholm 

Hoppfull
Svar på tråden Söker "vanlig" klänning som brudklänning.