• Jessica327

Bilder på er brudar utan slöja

Jag tycker det är mycket snack om att "har du ingen slöja så är du ingen brud". Jag har velat fram och tillbaka. Men idag bestämde jag mig för att inte ha slöja. Vart mest rädd för att ångra mig efterråt osv... Men nu tror jag att jag är ganska säker.

Så nu vill jag ha lite positiva fina bilder på er utan slöja så jag kan känna att det fler fler än jag där ute som inte valt slöja! Så jag INTE ångrar mig i sista sekund ;) Haha

• Svar på tråden Bilder på er brudar utan slöja
  • Alyllyra

Jag hade inte slöja, utan fäste bara några blommor i håret. Kände mig jättenöjd med det beslutet, slöja hade inte varit "jag" och jag tyckte inte heller att det passade till den stil vi ville ha på bröllopet.

• Jessica327
    Alyllyra skrev 2014-05-07 15:43:46 följande:

Jag hade inte slöja, utan fäste bara några blommor i håret. Kände mig jättenöjd med det beslutet, slöja hade inte varit "jag" och jag tyckte inte heller att det passade till den stil vi ville ha på bröllopet.

Jättefin!
  • jessi85

Jag ser också gärna bilder :) Velar kring om jag ska ha slöja. Köpte en men känner mig mest utklädd ut i den... Det är fint på andra men känns inte som jag!

• Aniara4
    Jessica327 skrev 2014-05-07 15:19:42 följande:

Jag tycker det är mycket snack om att "har du ingen slöja så är du ingen brud".

Vem säger det? Jag har aldrig hört någon säga det, och själv tycker jag slöja är ganska onödigt... men det är klart att de som vill ha det får ha det. Det var inget för mig dock. För mig känns det lite som en del av den här Hollywood-inspirerade trenden med flådiga bröllop, bakelseklänningar med långa släp, känslosamma "överrasknings"-frierier med dyra ringar som det ska ooohas och aaaahas över, brudöverlämning (don't get me started) osv.

Jag hade håret helt uppsatt i knorvlor i nacken (nej, det är inget riktigt ord) med blommor i. Ett par lösa lockade slingor framtill. Slöja hade bara blivit för mycket!
  • bettansss

Här är min frisyr, velade också fram och tillbaka men bestämde mig tillslut för att strunta i slöja. Syns inte så bra på bilden men bakom mitt vänstra öra hade jag ett hårsmycke med stenar och pärlor på. 

• lilla flodhäst

Jag hade inte heller slöja, mest för att jag tycker att det känns som en kyrklig grej och vi gifte oss borgerligt. 

• CoG

Jag har kort hår och anv ett lite glittrigt diadem då jag gifte mig...ngn slöja hade jag aldrig tänkt ha.

Jag vet inte varför en del har slöja, men de om har det kanske bara anv den just under vigseln för det är ju synd att dölja en fin håruppsättning.

Kanske är slöja ngt en del bara fått för sig att den måste vara med, för att det verkligen ska kännas på riktigt. En sån där sak på listan som inte går att stryka? Jag har aldrig sett någon brud utan slöja och tänkt "Det fattas något"...Men det är ju bara jag det ;)

• Jessica327

Ni är superfina allihop!

Till Aniara­4, Nej jag har googlat och hittade massa trådar här på bröllopstorget där många sa att "det är pricken över i:et", "man är en riktig brud då". Men jag vill ha det enkelt. Har dock velat fram och tillbaka och känner att jag vill ha lite inspiration. Vill träffa likasinnade helt enkelt. Jag tycker slöja kan vara fint, men på vissa är det lite för mycket "bakelse" över det hela. Detta är min klänning jag ska ha: www.elodie-photo.com/EGLANTINE%202010/images/Acelie.jpg

• Mathildatiger
    lilla flodhäst skrev 2014-05-07 21:10:53 följande:

Jag hade inte heller slöja, mest för att jag tycker att det känns som en kyrklig grej och vi gifte oss borgerligt. 

Vilken otroligt vacker klänning! Skulle vara precis min stil om jag inte behövde en med magplats. :)
  • Tidbell

Jag hade ingen slöja :) kände mig som en brud ändå!
  • brina
    lilla flodhäst skrev 2014-05-07 21:10:53 följande:

Men vilken klänning...urvacker!
  • Miss M

Jag var faktiskt aldrig särskilt inne på slöja och kände heller aldrig att jag saknade det. Valde att sätta lite blommor i håret istället, samma som fanns i brudbuketten.
Svar på tråden Bilder på er brudar utan slöja