Två klänningar?
Jag kan tycka den andra klänningen är för enkel och mer sommaraktig och inte någon brudklänning.
Jag skulle inte känna för att "klä ner" mig på den stora bröllopsdagen utan i så fall satsa på en riktigt brudig klänning men som du ändå kan vara ledig och bekväm i.
Själv gifte jag mig i en krinolin första gången jag gifte mig och det var sommarens hetaste dag, värmerekord på +30 grader i skuggan. Men jag var ganska sval eftersom det ändå kom in luft under klänningen och jag kunde "vädra" på ett annat sätt. Till skillnad från en del kvinnliga gäster som höll på att flyta bort i sina långklännningar i slinkigt material. Vi dansade också och hade fest på en bygdegård där det inte fanns möjligheter till skugga men det gick jättebra. Vi åkte även direkt ifrån bygdegården och iväg på en kryssning. gick hela natten i brudklänningen även på båten och trots att det var varmt så var det inte olidligt.
Jag hade även en stor brudklänning nu senast jag gifte mig och jag byte inte om förrän vi smet iväg från festen, då bytte jag om till jeanstunika och kostymbyxor och vi gick på stan där vi skulle tillbringa bröllopsnatten.
Egentligen är man mer rörlig än man tror och så särskilt mycket är man inte uppe o stuffar och det är egentligen bara under själva vigseln man måste härda ut värme från både sol, innevärmen och klänningen. Sen när det hela är "över" är man ju fri att öppna fönster i festlokalen, lyfta klänningen , gå ut och ta luft osv.
Jag tror inte att du ska stirra dig blind på att du känner dig varm under provning och posering vid spegel, när dagen väl kommer har du annat fokus och förmodligen vill du suga på den läckra karamellen att vara brudklädd så länge som möjligt.
Ska du ha en till klänning tycker jag också som ovan sagt att du ska ha den OM-UTIFALL och hellre känna dig för att det känns okej att byta om och inte bestämma dig för det i förväg för du kanske ångrar dig och vill ha brudklänningen hela kvällen.
Och fundera också på att välja en klänning du känner dig fin i och inte bara tänka på att den ska vara enkel och lätt för du kan komma att känna dig nerklädd om du i övrigt ändå behåller frisyr, smink, smycken och övriga accessoarer.