Två klänningar?
Jättefin brudklänning du har valt! Och nu vet jag att smaken är som baken och att tråden inte handlar om det, men ska du inte ha en platta bakom snörningen?
Nåväl, tillbaka till det tråden handlar om. Du vill känna dig fin på er bröllopsdag, givetvis, men vet du vad? För att kunna ha riktigt roligt och slappna av, så behöver man också känna sig bekväm!
Jag valde att byta klänning till middagen/festen, så jag slapp släpet, allt tjockt tyg och underkjol. Jag bytte till en kortare brudklänning utan underkjol och det var så skönt! Jag kände mig väldigt fin i den klänningen också och jag fick ju då chansen att använda två fina klänningar istället för bara en ;) Jag är glad att jag bytte om.
Om du redan nu känner att klänningen känns varm och svår att röra sig ordentligt i, så kan det nog vara en bra idé att ha den andra klänning som "back up" och en plan för hur och vart du kan byta om till den. Skulle det nu vara så att du på själva bröllopsdagen ångrar dig och vill ha din stora klänning hela dagen och kvällen, så ha det. Men har du inte den andra klänningen som alternativ, så kan det hända att du på bröllopsdagen ångrar att du inte hade något ombyte och då känner dig lite obekväm och inte riktigt kan njuta av kvällen. Det skulle ju vara hemskt tråkigt!