• Sezzie

Två klänningar?

Hej! Jag behöver verkligen lite råd nu. Jag ska ha på mig en stor brudklänning med underkjol & hela kalaset med släp. Jag älskar den verkligen & skulle vilja ha den hela dagen under middag & allt MEN jag vet inte om det går... vi gifter oss 29:e juli & jag känner redan nu när jag bara provat klänningen att svetten bara rinner! & så det med släpet när jag ska dansa... det är svårt att röra sig i den som det är redan.

Nu undrar jag om jag kanske bör ha ännu en klänning till efter vigseln? En som är luftigare liksom. Vad skulle ni göra? Eller skulle det bli för enkelt? Hur går tankarna kring detta?

Detta är brudklänningen;

& detta är klänningen jag i så fall tänkte köpa till middagen;

• Svar på tråden Två klänningar?
  • Sezzie
    daniiel skrev 2014-05-15 18:10:20 följande:
    Oj, du hade tur då! Jag köpte två klänningar därifrån (två olika säljare) och kunde inte ha någon av dom :P
    Jaha! Måttbeställde du? Jag tog färdig storlek (36) men de var ju lite mindre än 36 här i sverige... skulle nog behövt i alla fall 38 om plattan skulle räcka till men annars satt den bra :)
  • daniiel
    Sezzie skrev 2014-05-15 18:13:35 följande:
    Jaha! Måttbeställde du? Jag tog färdig storlek (36) men de var ju lite mindre än 36 här i sverige... skulle nog behövt i alla fall 38 om plattan skulle räcka till men annars satt den bra :)
    Nej, jag beställde standardstorlekar med snörning. Beställde båda i storlek 42. Jag fick dock hem båda i storlek 40 och utan snörning, alltså med dragkedja istället. I övrigt var klänningarna jättefina!, men dom passade ju inte :P

Din klänning ser ju väldigt välsydd ut iaf :) Om man ska kolla på sånt som ibland kan se lite tokigt ut på kinaklänningar, som tex vecken över bysten och kjolen som är sk. "pick up"-modell.
  • Sezzie
    daniiel skrev 2014-05-15 18:20:48 följande:
    Nej, jag beställde standardstorlekar med snörning. Beställde båda i storlek 42. Jag fick dock hem båda i storlek 40 och utan snörning, alltså med dragkedja istället. I övrigt var klänningarna jättefina!, men dom passade ju inte :P

Din klänning ser ju väldigt välsydd ut iaf :) Om man ska kolla på sånt som ibland kan se lite tokigt ut på kinaklänningar, som tex vecken över bysten och kjolen som är sk. "pick up"-modell.
    Jaha! Jag vågade inte beställa utan snörning i fall att & tur var nog det! :)
    Det ända som var annorlunda med denna kinaklänning emot orginalbilden var blommorna- det skulle vart strass men det gör mig inget då tärnklänningarna med har tygblommor :)

Har nu i alla fall beställt hem den andra klänningen till middagen "ifall" jag känner att jag måste byta den. Hade sån tur att jag fick den till nästan halva priset med! Den lilla klänningen skulle nästan ha kostat lika mycket som brudklänningen. Men den kan jag ju använda igen sen, som på smekmånaden :)
  • daniiel
    Sezzie skrev 2014-05-15 18:27:49 följande:
    Jaha! Jag vågade inte beställa utan snörning i fall att & tur var nog det! :)
    Det ända som var annorlunda med denna kinaklänning emot orginalbilden var blommorna- det skulle vart strass men det gör mig inget då tärnklänningarna med har tygblommor :)

Har nu i alla fall beställt hem den andra klänningen till middagen "ifall" jag känner att jag måste byta den. Hade sån tur att jag fick den till nästan halva priset med! Den lilla klänningen skulle nästan ha kostat lika mycket som brudklänningen. Men den kan jag ju använda igen sen, som på smekmånaden :)
    Nej, jag beställde ju med snörning, men fick utan ändå :P Miss i kommunikationen. Jag fick dock tillbaka hälften av kostnaden för båda klänningarna och kunde sälja dom sen, så det kändes inte så farligt. Lite tråkigt dock, för det blev så att jag inte gifte mig i min drömklänning, men jag kände mig fin ändå :)

Har du någon länk till originalet? Skulle vara kul att se :) Och ja, exakt lika blir ju aldrig dessa kinaklänningar, men det betyder ju inte att dom alltid är fula för det!

Jag tycker det var ett bra val :) För då kan du känna efter på bröllopsdagen om du vill ha den stora klänningen hela dagen eller om du vill byta om. Det kan vara skönt att ha alternativet :) Och som du säger, du kan säkerligen använda den vid fler tillfällen, bör ju passa väldigt bra till smekmånaden :) Även den klänningen är ju väldigt snygg :)
  • Nyfiken gul , nu fru
    Sezzie skrev 2014-05-15 16:05:24 följande:
    Jo så kanske det är. Jag blev bara så himla ledsen, jag tyckte den var fin utan med men nu känner jag mest ångest över hur folk kommer reagera på bröllopsdagen. Jag vill ju inte höra kommentarer i efterhand om hur illa det såg ut. Så efter att ha visat klänningen här känns det "fel" att ha bar korsettrygg & som att jag borde fixa "problemet". Känslan jag hade när jag testa den då jag kände mig så vacker försvann när så många skrev att det såg illa ut... 
    men hallå, du HAR en galet vacker klänning , tro inget annat!  Jag hade inte ens reagerat på den nakna snörningen bak om inte du själv påpekat att det inte såg ut så från början . Det är för mig vågat och snyggt att lämna en naken rygg. 

Jag som inte ens kommenterat klänningen från början kan säga att du har en klänning to kill for.

Klä upp dig och ha den som du vill - du kommer att vara den vackraste bruden i den klänningen!  ( och JA jag tycker verkligen det ) 
  • augusti

Klänningen är jätte fin o du är jätte fin i den.

Och att oroa sig vad andra kommer att tycka är onödigt för jag tror att känner du dig vacker så kommer du att utstråla det och så kommer alla andra att se det och ingen kommer tänka något om att ryggplattan inte är där. Snyggt, sexigt och originellt om du frågar mig!

• Sezzie
    daniiel skrev 2014-05-15 18:34:01 följande:
    Nej, jag beställde ju med snörning, men fick utan ändå :P Miss i kommunikationen. Jag fick dock tillbaka hälften av kostnaden för båda klänningarna och kunde sälja dom sen, så det kändes inte så farligt. Lite tråkigt dock, för det blev så att jag inte gifte mig i min drömklänning, men jag kände mig fin ändå :)

Har du någon länk till originalet? Skulle vara kul att se :) Och ja, exakt lika blir ju aldrig dessa kinaklänningar, men det betyder ju inte att dom alltid är fula för det!

Jag tycker det var ett bra val :) För då kan du känna efter på bröllopsdagen om du vill ha den stora klänningen hela dagen eller om du vill byta om. Det kan vara skönt att ha alternativet :) Och som du säger, du kan säkerligen använda den vid fler tillfällen, bör ju passa väldigt bra till smekmånaden :) Även den klänningen är ju väldigt snygg :)
    Jaha då förstår jag! Nja det är denna klänning; madeline gardner new york 2014 azul. Om man googlar så kommer den upp på första bilderna.
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-15 18:38:07 följande:
    men hallå, du HAR en galet vacker klänning , tro inget annat!  Jag hade inte ens reagerat på den nakna snörningen bak om inte du själv påpekat att det inte såg ut så från början . Det är för mig vågat och snyggt att lämna en naken rygg. 

Jag som inte ens kommenterat klänningen från början kan säga att du har en klänning to kill for.

Klä upp dig och ha den som du vill - du kommer att vara den vackraste bruden i den klänningen!  ( och JA jag tycker verkligen det ) 
    Tack så mycket! Det värmer! :) Nu har dessutom det fixat sig med plattan så nu kan jag verkligen välja själv om jag vill ha öppen rygg eller ej! :)
    augusti skrev 2014-05-15 18:45:04 följande:

Klänningen är jätte fin o du är jätte fin i den.

Och att oroa sig vad andra kommer att tycka är onödigt för jag tror att känner du dig vacker så kommer du att utstråla det och så kommer alla andra att se det och ingen kommer tänka något om att ryggplattan inte är där. Snyggt, sexigt och originellt om du frågar mig!

Tack så mycket! :D

• Sezzie

(Eftersom det redan blivit mycket prat om plattan i denna tråd kan jag lika gärna lägga upp en bild på det)

Jag trodde jag beställt en förliten klänning då svärmor sa att det saknades några cm på plattan i ryggen. Jag valde då att vara utan plattan & tyckte det såg fint ut ändå. Idag var jag tvungen att testa den igen för att dubbelkolla hur det ser ut. Min tärna snörade & se på maken- den är inte för liten!

Så- nu kan jag andas ut & känna efter hur jag vill göra med snörningen i ryggen, om jag vill ha platta eller öppen snörning- men jag kan ha den!

• JosieJ

Jag tycker klänningen ser ut att vara av finare kvalité när du har plattan under och överdelen får finare form.

Väldigt snygg överdel i övrigt!

• Sezzie
    JosieJ skrev 2014-05-16 09:13:26 följande:

Jag tycker klänningen ser ut att vara av finare kvalité när du har plattan under och överdelen får finare form.

Väldigt snygg överdel i övrigt!

Tack så mycket :)
  • Sezzie
    daniiel skrev 2014-05-16 14:44:44 följande:

Platta eller ingen platta, så syns det att klänningen är bättre snörad på den nya bilden :) Jättesnyggt! Nu fick den ännu bättre passform. En riktig pangbrud ;)

Tack så mycket! :)
  • Nyfiken gul , nu fru

klänningen såg mycket bättre på den nya bilden du lade ut, helt enkelt för att den klänningen är nu korrekt snörad och det syns.  Klänningen var från början redan snygg men nu såg den mycket mer lyxig ut.

• Sezzie
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-16 17:42:44 följande:

klänningen såg mycket bättre på den nya bilden du lade ut, helt enkelt för att den klänningen är nu korrekt snörad och det syns.  Klänningen var från början redan snygg men nu såg den mycket mer lyxig ut.

Tack så mycket :))
Svar på tråden Två klänningar?