• vallmoo

clip on löshår?

Funderar på att skaffa clip on löshår. Har ni någon erfarenhet av var jag kan köpa det bra men billigt? Om ni svarar ebay eller blocket, länka då gärna. (Är lite osäker på om jag vågar beställa från ulandet,har aldrig gjort det)

Jag vill kunna locka håret, så äkta hår måste det nog vara.

• Svar på tråden clip on löshår?
  • daniiel

Jag köpte faktiskt från Ebay och jag är väldigt nöjd med det jag köpte! Jag har använt det flera gånger efteråt också och det är fortfarande lika fint.

Nu var det ju ett par år sedan jag köpte mitt, men jag länkar säljaren ändå tänkte jag. Men nehe, man kan visst bara gå 3år bakåt och det var 2011 jag köpte det, så det finns inte sparat längre.

Nåväl, det var väldigt behändigt med clip on tycker jag. Jag lockade dom i förväg, så på bröllopsdagen behövde jag bara locka mitt riktiga hår och sätta i dom där clipsen. Vilket var enklare än jag hade trott. Dom satt dessutom väldigt bra hela dagen :) Trots klänningsbyte :P

• Ello

Jag har köpt både från rapunzel of sweden och luxushair.no (men skickade till Norge då, inte Sverige).

Jag var nöjd med Rapunzel men jämfört med det jag har nu (där man får längre och mer hår) så är dom inte så jättebra. De har visserligen fler färger att välja mellan, men håret blir snabbt dåligt (enligt mig). Men det kan hända att jag inte skötte det som man borde.

Hur som helst så färgar jag ändå håret för att få det att passa mig (inget som dom rekomenderar men det funkar fint för mig).

Nu senast betalade jag 1600 (NOK) för 180 g hår á 65 cm. Minns inte pris på rapunzel men det är väl ca 1000 kr för 110 gram á 50 cm om jag inte minns helt fel.

Clip on är jättepraktiskt och väldigt enkelt att sätta i!

• vallmoo

413:- blev det för 50cm långt. Kommer jag få betala mer sen eller hur brukar det vara med ebay?

• vallmoo

Nu en annan fråga, hihi.. lösögonfransar har jag aldrig använt. Några tips på fina som håller sig fast behöver jag. Fäster man dem på ögonfranshåret eller på huden där fransarna börjar?

• augusti

Vill du ha bra kvalité o kan tänka dig betala lite så är rapunzel bra.

Jag köpte ett långt träns och clips som jag klippte till och vek till en bra tjocklek o sydde ihop samt sydde på clipsen sen. Äkta hår och jätte bra kvalité. Billigt dessutom tror jag betalade 250kr och fick två stora bak stycken två mindre sidostycken och tillräckligt hår att göra minst ett tjockt bakstycke till. Köpte i en afrohårbutik i Sthlm som även sålde europeiskt ( remyhår). Har hållet sen 2009. Tips om man kan tänka sig att göra själv för o spara en slant.

• MalinD

Lösögonfransar ska aldrig sitta på dina egna, utan på huden, så nära fransraden du kan komma. Det finns massor av filmer på youtube där du kan få tips! Bra fransar som heller inte kostar så mycket är Ardell, de brukar sitta kanon. Men ett tips är att köpa till ett bättre lim.

Det finns ett på Åhléns som heter Duo som har funkat bra för mig. Det är dock väldigt individuellt och det kan vara bra att testa sig fram där. Så du inte upptäcker på din bröllopsdag att du var allergisk..

Det kan vara trixigt att lyckas i början, så öva i god tid innan! Övning ger färdighet!

• Ponduss

Jag brukar köpa mitt löshår från LuxyHair, det skickas från Kanada och är superbra! Det kostar ca 1000kr för ett set. Man kan välja hur mycket hår det ska vara, jag brukar välja 160g och det räcker gott och väl till mitt tjocka hår :)

• vallmoo
    Ponduss skrev 2014-05-30 22:56:19 följande:

Jag brukar köpa mitt löshår från LuxyHair, det skickas från Kanada och är superbra! Det kostar ca 1000kr för ett set. Man kan välja hur mycket hår det ska vara, jag brukar välja 160g och det räcker gott och väl till mitt tjocka hår :)

Oj vad bra det såg ut! Är det lätt att sätta i? Hur långt är håret?
  • Ponduss
    vallmoo skrev 2014-05-31 10:22:07 följande:
    Oj vad bra det såg ut! Är det lätt att sätta i? Hur långt är håret?
    Håret är verkligen superfint och trasslar knappt. Mitt set som jag har är iallafall ca 50 cm. Ja, det är lätt, på deras hemsida har de ett klipp på hur man ska sätta i det. Sen om man söker på Luxy Hair på youtube så är det systrarna som äger luxy som har lagt upp massa tutorials på frisyrer man kan göra när man har håret i och lite sånt =)
  • vallmoo
    Ponduss skrev 2014-06-01 16:55:30 följande:

Håret är verkligen superfint och trasslar knappt. Mitt set som jag har är iallafall ca 50 cm. Ja, det är lätt, på deras hemsida har de ett klipp på hur man ska sätta i det. Sen om man söker på Luxy Hair på youtube så är det systrarna som äger luxy som har lagt upp massa tutorials på frisyrer man kan göra när man har håret i och lite sånt =)

Har du fått betala tullavgift?
  • Ponduss
    vallmoo skrev 2014-06-07 23:12:25 följande:
    Har du fått betala tullavgift?
    Första gången jag beställde så behövde jag inte betala tull, men senaste gången fick jag göra det dock. Men kommer inte ihåg hur mycket det var, minst 200kr iallafall.
  • vallmoo

Nu har jag fått håret från luxyhair! Det var jättefint! Tack Ponduss! Rekommenderas!

• Sthlm08

Jag köpte mitt löshår av en butik på nätet, jättebra kvalitet och bra pris, har haft det i 7 månader och ska göra en 3 sättning då jag tycker att det fortfarande känns  riktigt bra utan att svälla efter duschen. Butiken heter Amazingstyle.se

Svar på tråden clip on löshår?