Måste man ha vigselring?
alla får ju göra som de vill. själv tycker jag det är viktigt, sen om man "omvandlar" förlovningsringen till vigselring, eller bara köper vigselringen (hoppar över förlovningsring) spelar ingen roll. har funderat på första alternativet några ggr, ur platssynpunkt (har i princip tagit upp all "snygg" plats på fingret redan) men även gällande kostnad.
nu är jag inne på en smal alliansring.. men har ändå tanken på om man bara skulle sätta in stenar i förlovningsringen... blir ju typ 4000billigare.. och det spelar ingen roll för mig vad jag gör egentligen, huvudsaken manhar en stycke ring som visar att "jag är upptagen".
haha, kom att tänka på en rolig grej vi diskuterade jag och min karl när vi skulle förlova oss, han HATAR tatueringar, det har varit tufft de få ggr jag tatuerat mig. Dessutom har han svårt för smycken, och då speciellt på händerna. så då när vi skulle diskutera vilka sorts ringar vi skulle ha, material, sten eller inte etc. så kläcker han ur sig: "kan vi inte tatuera in ringarna?" O.O när jag väl hade plockat upp hakan och öronen så förklarade jag stilla att - visst jag gillar tatueringar, men ALDIG I H-VETET att jag tatuerar in förlovnings/vigselring. haha
rätt så komiskt.. :P