Why you should merry me! Hur gick ditt frieri till?
Vi hade pratat om förlovning och till och med kollat på ringar tillsammans, så jag kan ju inte säga att det kom som en total överraskning. Däremot visste jag inte att han faktiskt hade köpt ringar.
I alla fall, vi brukar vandra och tälta en del. Och så 26 april i år, första riktigt varma sommardagen för i år, så hade vi egentligen tänkt att åka till min sambos farmor och farfar på Smögen. Men av olika anledningar så gjorde vi inte det utan sköt det till kommande helg. Så föreslog min sambo att vi skulle åka och tälta istället. Jag kände INTE för det, så han fick dra igång en ordentlig övertalningskampanj tills jag gav med mig.
Så vi packade ihop, handlade lite kvällsmat, packade in oss och hunden i bilen och åkte till en fin strand vid vattnet där vi grillade och tittade på solnedgången. En helt fantastiskt fin kväll!
Efter maten reste min sambo på sig, sa att jag skulle följa med och så kysste han mig. Sen sa han att han vill leva resten av sitt liv med mig (mitt inre sa: "Iiiiiiiiiiihhhh!!!!!"), gick ner på knä, tog fram en ask med två ringar i och frågade om jag ville gifta mig med honom. Såklart jag ville!
Sen kysstes vi och skrattade åt hunden som hade bra mycket större bekymmer än att husse och matte just förlovat sig (hans hål i sanden som han grävt läckte in vatten!!)
Otroligt mysig kväll som jag för alltid kommer minnas!