Vilket namn?
Alla dessa ihopknåpade namn... Varför?
Alla dessa ihopknåpade namn... Varför?
Vi kan inte bestämma oss för vilket av våra respektive efternamn vi ska ta som gifta. Vi tänkte därför försöka hitta på ett eget namn och börja om från ruta ett med oss. Det är lite av en rolig grej att göra tillsammans också och vi har haft kul när vi suttit och försökt leta på namn som känns vettiga.
Vi är absolut inte ute efter att vara "unika" och vill absolut inte ha ett namn som känns "speciellt". Namnet ska upplevas naturligt och man ska helst inte tänka "Oj, det här måste vara ett påhittat namn".
Tack för era synpunkter. Det uppskattas :)
Det är kanske vi som hör till minoriteten men vissa av de där efternamnen känner vi att vi inte skulle reagera över om vi hörde dem i isolerade och "naturliga" sammanhang.
Skulle jag läsa en artikel skriven av en "Maria Linderskog" tror jag inte att jag själv skulle reagera så mycket över efternamnet, om än alls :)
Jo, vår första tanke var att ta ett gammalt familjenamn. Det ska finnas en tråd om det här någonstans på Bröllopstorget. De som i så fall är aktuella är antingen Wagenius (som jag har lite svårt för - tycker att det låter hårt) och Boholm.
Det är kanske vi som hör till minoriteten men vissa av de där efternamnen känner vi att vi inte skulle reagera över om vi hörde dem i isolerade och "naturliga" sammanhang.
Skulle jag läsa en artikel skriven av en "Maria Linderskog" tror jag inte att jag själv skulle reagera så mycket över efternamnet, om än alls :)
Jo, vår första tanke var att ta ett gammalt familjenamn. Det ska finnas en tråd om det här någonstans på Bröllopstorget. De som i så fall är aktuella är antingen Wagenius (som jag har lite svårt för - tycker att det låter hårt) och Boholm.
Ja, vi funderar lite på Boholm. Vi har inte helt uteslutit Wagenius heller. Det skulle kännas fint att ändå kunna återanvända ett gammalt släktnamn :)