Lenae88 skrev 2014-05-24 18:48:18 följande:
Kan nästan få lite mardrömmar om att dansgolvet töms och det bara blir några stycken kvar där. Skulle kännas så misslyckat. Ni som varit med där många varit uppe och dansat hela tiden - hur var det då? Bara fartlåtar, varvat fart mellan och lugnt, lugna först och fartlåtar på slutet, ....?
dert partybröllop jag var på som drog folk till dansgolvet var en smart blandning av musik. Välkända låtar folk kunde dansa till, sjunga med i och spexa till. Det var musik som var blandat för alla smaker och åldrar.
Att det spelas lugn musik emellanåt betyder ju inte att det måste vara tråkiga låtar där folk går och kissar - för det kan ju lika gärna vara flykt från dansgolvet när man hör den otrolig uttjatade låten "tsunami" som går varm i radion nu där jag faktiskt stänger av radion när den spelas. Den skulle definitivt tömma dansgolvet känner jag ....
man vill fortfarande dansa till klassiker som Creedence, Status , Abba, schlager, Bryan Adams, Björn Skifs , 70-tals disco blandat med låtarna på topplistan och era favoritartister givetvis. Kör safe helt enkelt och låt alla hitta något dom gillar i ert musikval så kommer det alltid vara folk på dansgolvet.
Glöm inte bort att köra en och annan överaskning, tryck gärna in fågeldansen eller ballongdansen mitt i alla låtar, Hubba hubba zoot zoot, Häng med på party eller
34.an ... osv. Det får folk att reagera och vakna till.
och vart någonstans om inte på ett bröllop ska det dansas till smäktande kärleksballader ?