Låtval till dansen
Lenae88 skrev 2014-05-31 21:07:53 följande:
Tack Nyfiken gul, Vinterbrud och Plättis för att ni delat med er av era erfarenheter. Fram växer en bild av omväxlande musik, både vad gäller årtionde och tempo. Börjar tro att de som påstått att pardans inte uppskattas på dagens bröllop inte har helt rätt. 260 personer har läst denna tråd och inte sagt emot, så det tolkar jag som att de håller med. Skulle bara vara intressant att få höra någon som upplevt att pardans suttit fel eller att lugna låtar upplevts som störande i partajandet - för det kan väl inte vara så att några av mina vänner har fel där?
hoppar in här. som någon skrev ovan så handlar det ju om att känna sina gäster. för våra gäster skulle det INTE funka med vare sig pardans eller lugna låtar. det skulle inte heller funka med ett liveband. Vi försöker i förväg verkligen tänka igenom låtlistan, till och med dela upp den i olika delar av kvällen där tempot ska öka allteftersom och "skämsfaktorn" bli värre med tiden :)
jag har varit på bröllop med liveband och det har verkligen inte funkat där....
så; jag skulle inte tolka trådläsares tystnad som något alls faktiskt. fundera över vad ni, era gäster och er egen erfarenhet av fester :)