Vigselbutiken/Guldfynd?
Var helt 100% på att du inte ångrar dig! Jag försökte makulera min beställning efter 1 dag och det fick jag inte utan att "betala den avgift som det kostar dom eftersom dom redan beställt från sin leverantör".
Var helt 100% på att du inte ångrar dig! Jag försökte makulera min beställning efter 1 dag och det fick jag inte utan att "betala den avgift som det kostar dom eftersom dom redan beställt från sin leverantör".
Efter att jag avbokat ringen fick jag iallfall hem en faktura på den avgiften. Gjorde en anmälan till ARN men bestämde mig för att ta ringen ändå. Inte för att jag ville ha den utan för att jag inte orkade tjafsa och bestrida en faktura från klarna. I samband med detta ändrade vigselbutiken sina köpvillkor och nu står det att varken ångerrätt eller öppet köp gäller. Så var helt säkra innan ni beställer. Jag ville som sagt makulera min order 1 dag efter den var lagd.. men det fick jag inte. Tillslut slutade dom svara och kort därefter fick jag fakturan.
Eftersom jag bestämde mig för att ta ringen ändå (orkade inte hålla på och tjafsa) så drog jag tillbaka anmälan från ARN.
Iso, problemet var att jag behövde ha ett "ekonomiskt anspråk" för att dom skulle kunna driva anmälan vidare. Dom kunde inte göra det enbart för att ta reda på om butiken gjorde rätt eller fel som fakturerade mig en "avbokningsavgift" eller vad man nu ska kalla det.