Vigselbutiken/Guldfynd?
Var helt 100% på att du inte ångrar dig! Jag försökte makulera min beställning efter 1 dag och det fick jag inte utan att "betala den avgift som det kostar dom eftersom dom redan beställt från sin leverantör".
Var helt 100% på att du inte ångrar dig! Jag försökte makulera min beställning efter 1 dag och det fick jag inte utan att "betala den avgift som det kostar dom eftersom dom redan beställt från sin leverantör".
Hej visst stämmer det men skulle tro att vigselbutiken precis som många andra av våra konkurrenter hänvisar till detta undantag som även finns att finna under distanshandelslagen.
"2. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal"
Efter att jag avbokat ringen fick jag iallfall hem en faktura på den avgiften. Gjorde en anmälan till ARN men bestämde mig för att ta ringen ändå. Inte för att jag ville ha den utan för att jag inte orkade tjafsa och bestrida en faktura från klarna. I samband med detta ändrade vigselbutiken sina köpvillkor och nu står det att varken ångerrätt eller öppet köp gäller. Så var helt säkra innan ni beställer. Jag ville som sagt makulera min order 1 dag efter den var lagd.. men det fick jag inte. Tillslut slutade dom svara och kort därefter fick jag fakturan.
Eftersom jag bestämde mig för att ta ringen ändå (orkade inte hålla på och tjafsa) så drog jag tillbaka anmälan från ARN.