Inlägg från: diamond 2 |Visa alla inlägg
  • diamond 2

    Vigselbutiken/Guldfynd?

    Lagen om ångerrätt gäller alltid vid distansköp som från Internet , men endast om du köper från Sverige. Ofta när det gäller beställning av varor som är personaliserade tex. en ring ring du beställer i en viss storlek och en viss guldfärg och en viss gravyr, kan man i ett avtal hävda från säljaren att en kostnad för detta kan utgå. säljaren har också vissa kostnader för sitt arbete, man har tagit emot din beställning, registrerat den i sin data, skickat iväg den till fabriken och de har gjort registrering i sin data , det görs en produktionsplanering med hänsyn till din beställning , leveranstid osv. ( många beställer i sista minuten) I vissa fall om leverans ska ske snabbt är redan ett ämne för ringen framtaget, diamanter ska plockas fram om det är sådana i iringen och maskiner ska ställas in för just den beställningen och storleken. Detta går per automatik och görs ofta inom någon dag efter din beställning. Avbeställer du så måste de göra om allting en gång till baklänges. Kostnaden är troligtvis mycket högre för säljaren av ringen än din servicekostnad du blivit fakturerad. Tänk efter ordentligt innan ni beställer.

Svar på tråden Vigselbutiken/Guldfynd?