Bröllopstorget - Överkurs i bröllop?
Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden men någon moderator får gärna flytta den om den inte passar in här.
Hur många är det egentligen som har solist i kyrkan, festhäften, temabröllop, stolsöverdrag, guest favors, liveband på festen, etc? Det känns som vanliga inslag här men något som känns mer ovanligt på bröllopen sambon och jag faktiskt har gått på.
Är det vi som har varit på ovanligt "enkla" bröllop eller kan det vara så att bröllopstorget egentligen är lite överkurs i bröllop?
Jag lägger ingen värdering i frågan utan är mest nyfiken.

Grundregeln är väl att man bara ska göra sånt som man tycker verkar kul inför sitt bröllop. Och om man hänger här och får inspiration från andra och ser fina bilder så kan det ju hända att man blir inspirerad till att pyssla med nått extra.
Men jag tycker ofta att det finns lika många som inte ska ha något, det är bara att det sällan startas trådar av typen "Vi som inte ska ha favors" (eller liknande), därför att då behöver man ju inte heller tips på vad man kan ha som favors

Jag har varit på bröllop som har haft delar eller allt det du räknade upp och mer, och vid inga av dessa har någon av parterna varit medlemmar här på BT (vad jag har kunnat luska ut i alla fall...), så det är inte bara ett BT-fenomen. Men jag kan nog hålla med om att det oftare är de som faktiskt söker tips och lösningar på någonting som söker sig hit, de som redan har all planering "klar" och vet hur de vill göra behöver ju inte googla tips liksom.
Själv tycker jag att det är intressant att läsa och diskutera med andra om hur de ska göra och vad som finns att göra. Och sen kan man plocka godbitarna av det och lägga energi på det som man verkligen vill ska bli bra. Det var det som lockade mig till BT - att kunna diskutera idéer med andra som är i samma sits och kanske få nya perspektiv/lösningar på saker och ting.