Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

Så trött på allt tjat

Vad trist att dina vänner är så negativa! Men om jag förstår dig rätt så kommer du få skit om du blir gravid och du får skit nu när du inte är gravid? Försök att bara strunta i dem. Säg nått i stil med "Så det tycker du" när de tjatar på dig att skaffa/inte skaffa barn och lämna sedan ämnet och prata om nått annat.

Ibland är det svårt för andra att acceptera att man gör egna val i livet. Jag har en kompis som är extremt negativ så fort jag tar upp träning. Jag har, efter 27 år av stillasittande, börjat träna och tränar nu ganska ofta för jag har börjat tycka att det är kul. Men så fort jag pratar om nått som har med träning att göra när hon är med så blir hon väldigt negativt inställd och börjar prata om hur skadligt [vad-det-nu-är-som-jag-har-gjort] är för kroppen.
    Så jag har slutat prata träning när hon är med, tyvärr, om det inte är på en direkt fråga. Och då svarar jag vagt och glatt så att hon inte ska få något att "hugga på". Det är tråkigt att behöva "försvara sig" eller utesluta delar av ens liv inför en vän, men jag har ingen lust att ta hennes negativitet just nu.

Troligen bottnar sådan negativitet i antingen avundsjuka eller en känsla av att man själv inte räcker till. Jag hoppas att du kan lära dig nån metod för att handskas med dem när de beter sig på det sättet.

Svar på tråden Så trött på allt tjat