så svårt - hur ska man göra?!
sitter och tittar runt lite på papper och sånt till våra inbjudningar. och jag vet inte hur vi skulle ha gjort, främst vilken färg på papperet vi ska ha. ska vi ha mörkt? ljust? grönt? brunt? vitt? beige?
vi har skogstema så det är vad vi har att gå på. och det materiel vi har hittills är björkhjärtan och jutesnöre. och det ska vi ha.. och så har vi kommit fram till att ha avlånga. t.ex vika ett a4 på tre sidor.
men då är ju frågan - vilken färg? och ska vi ha annan dekoration?
har funderat på om man skulle kosta på en stans som stansar ut mönster på kanterna, eller bara en mindre stans och göra flera mindre efter en kant. men kommer det synas? då kanske man skulle haft någon mörk färg på insidan, bakom "hålen" så att säga. och hur ska vi skriva "inbjudan"? med embossing, att jag bara skriver kalligrafi? ska vi direkt på framsidan, eller på en liten pappersbit som sen limmas på framsidan? ¨så många beslut! och vi är inte speciellt rika så man vill ju inte beställa hem massa alternativ som man sen inte använder...
kom med smakråd tack! jag kan visa hur mina björklöv syns, här är de på ett försök jag gjorde för längesen, men det kändes inte riktigt rätt.. men ni ser ju hur vi tänkte med hjärtanen och snöret. och så ser ni en av färgerna vi funderat på. själv kan ja tycka det bli lite mörkt. eller? kanske dumt att ha ljus bakgrund då björken är rätt så ljus..