Inlägg från: Anonym (Inga barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inga barn)

barn på bröllopet?

Vill niinte ha barn där så vill ni inte o det är ok. Folk måste respektera det, det är er dag o då får man bestämma själv hur man vill ha det.

Vi kommer säga nej till alla barn. Vivill ha en vuxen fest, det finns alkohol o jag tycker inte man blandar barn med fulla vixna. Minns själv hur otäckt det var o se fulla vuxna, särskilt mamma när man var liten, även om hon aldrig blev mer än lite salongs.

Forskning visar på att barn märker av även mkt subtila förändringar i person,igheten hos vuxna som dricker, även om de själva inte känner sig berusade. Så jag tycker det är rent av fel att ha med barn. Eventuellt vigseln om man kan tänka sig skrik. O då jobbar jag ändå med barn och älskar ungar, men inte i sådana sammanhang

• Anonym (Inga barn)
    iso skrev 2014-06-19 08:06:58 följande:

Att ha barnvakt var det bland det bästa jag visste när jag var liten. Det blev liksom  spännande och "festligt" hemma med barnvakt som lekte massor med oss (mig och min bror), godis och pizza. Jag tror en del föräldrar underskattar värdet av att låta barnen stanna hemma ibland både för barnens och föräldrarnas skull. 

Precis så är det. Även om barnen om de är små ibörjan kanske är lite ledsna, men det vår över dö fort. Precis som när man lämnar på förskola. Ungar behöver inte vara med föräldrar 100% om de inte spädbarn o ammar kanske. Några timmar skadar inte liksom.
Svar på tråden barn på bröllopet?