Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

barn på bröllopet?

Vi hade tredagarsbröllop, så det var helt naturligt att barn var välkomna att fira med oss hela helgen. Annars hade vi nog fått svårt att få dit föräldrarna :)

Själv tycker jag att bröllop är en familjefest och därmed en tillställning då alla generationer ska kunna få träffas, så för mig var det givet med barn på festen :) Vi ordnade dock en inhyrd barnvakt i ett separat rum som barnen kunde springa in till, vilket var väldigt uppskattat av både barn och föräldrar. 
    Jag kommer själv ihåg att jag tyckte att det var kul att gå på "vuxenfester" när jag var liten, på mina föräldrars bröllop dansade jag och min syster (5 och 3 år) nästan hela natten lång. Jag tycker också att det är upp till föräldrarna att avgöra om de vill blanda barn och alkohol, inte brudparet.

Men vill man inte ha barn med, så vill man inte. Uttryck det vänligt men tydligt, hitta inte på massa konstiga formuleringar och var konsekventa när folk frågar. Respektera också om några väljer att stanna hemma därför att de inte kan få barnvakt eller liknande, de väljer ju att respektera er önskan om barnfritt.

Svar på tråden barn på bröllopet?