Löften.
Jag gillade den första :)
Jag gillade den första :)
För att komplettera: Jag tycker personligen inte att du ska ha två verser. Det blir lite långt och kommer kanske vara svårt att komma ihåg när man dessutom är lite nervös. Måste man läsa innantill känns det inte lika personligt längre.
Det du har skrivit är jättefint dock. Ett alternativ är ju att använda kyrkans lite kortare löften i kyrkan och sedan under festen (om ni har en sådan) hålla ett tal till din man där du berättar det du skrivit ovan. Då spelar det ingen roll att talet blir lite längre, du kan använda fler verser och kanske har lite av nervositeten släppt också.
Känn efter hur du är som person. Gillar du att prata inför andra och har lätt för att kontrollera dina nerver kommer det säkert att bli jättebra med ett lite längre löfte. Blir du lätt nervös dock kanske det är bättre att korta ned löftet lite. Du kan fortfarande skriva själv.
Lycka till med vigseln, oavsett hur ni gör :)
Annars så gillade jag båda dom två du hade i första inlägget, men däremot inte den sista. Den blev lite hackigt och utan flyt. Och då känns det lite svamligt.
Lycka till och grattis i förskott :)