Irriterad med all rätt?
Behöver tankar från er som är opartiska i denna situation. Vi planerar bröllop & det är superkul, jag & sambon har varit rörande överrens om i princip allt & både kyrka & festlokal med alla dess tillbehör är bokade. Budgeten har vi redan passerat (blir lätt så). Nu till irritationsmomentet... det känns inte som att vissa inte respekterar att det här är våran dag & fläker mer än gärna ut lite klantigt formulerade åsikter om både det ena & det andra. Hur många gånger har man inte hört: "det här kommer faktiskt vara eran dag" och sen i nästa mening kommer en dumförklaring typ "men varför ska ni gifta er just där", "det här skulle vara roligare", "den här klänningen ska du ha", "vadå ska du låta dom vara tärnor". Nu har ngra personer som fått lite ansvar kring det hela (min önskan att ställa upp med diverse under själva vigseldagen såsom att hålla koll på gästerna osv" frågat vilken budget vi kan avvara till dom spec. Vad är det för grej? Ok om drt skulle vara till möhippan/svensexan men det är det inte. Är jag otacksam eller har jag skäl till att bli irriterad?