• Alyllyra

10 bästa vs 10 mindre bra sakerna med ert bröllop!

Kan försöka...

Bra saker:

1. Platsen - Vi valde ett fantastiskt ställe med gångavstånd mellan vigsellokal, festlokal och boende
    2. Gästerna - vi saknade några som tyvärr inte kunde komma, men annars gjorde sig alla besväret att åka 40 mil för vår skull, och vi fick tillbringa dagen med alla våra fantastiska vänner!
    3. Tiden - att vi gjorde det till ett tredagarsbröllop med middag på fredag kväll och brunch söndag förmiddag gjorde att vi fick tid att prata med alla 100 gäster åtminstone någon gång under helgen
    4. Stämningen - fast den kunde ju inte vi råda så mycket över ;) Men att alla som var där var glada och taggade gjorde det verkligen speciellt!
    5. Tårtan - vi specialdesignade en tårta som såg ut som vårt favoritbrädspel. Lite galen idé, men det blev väldigt personligt och dessutom var den god!
    6. Maten - menyn som vi valde var helt magisk, jag kan fortfarande drömma om förrätten som bestod av bl.a. rödbetsmousse. Dessutom hade vi ost och kex till vickning som blev jättebra!
    7. Kläderna - jag valde mellan två väldigt olika klänningar, men den jag tog kändes verkligen helt rätt! Min man sydde upp en kostym som är typ det snyggaste han har haft på sig någonsin.
    8. Ringarna - vi valde att köpa ringar i Fairtradeguld, vilket känns bra varje gång man tittar på den. Dessutom är den supersnygg!
    9. Vigseln - vi bad flera vänner sjunga och spela under vigseln, och min moster läste en dikt. Det blev vackert och väldigt personligt.
    10. Fotograferingen - vi hade en bra fotograf, men framför allt valde vi en bra plats som betydde mycket för oss och som känns rolig att ha på bilderna.

Sammanfattning av de bra sakerna: Det som gjorde vårt bröllop bra var alla personliga detaljer och alla våra gäster.

Dåliga saker:

1. Cateringfirman - egentligen var de hur bra som helst (fantastisk mat och personal), men de kom redan på söndagen och förväntade sig att vi skulle betala återstående summa (75 000 kr) med kort direkt, vilket vi inte hade förstått. Vi trodde det skulle gå på faktura. Lite tråkig eftersmak av helgen att de blev så sura över att vi inte hade fattat det.
    2. Blommorna - jag blev inte nöjd med min bukett, den var inte som jag hade tänkt mig och jag hade hellre lagt de pengarna på annat.
    3. Schemat - vi blev klara med alla förberedelser i tid, men det var ganska stressigt och vi hade tur att våra familjer och några vänner kom upp ganska tidigt och kunde hjälpa oss. Vi skulle ha varit där nån dag tidigare så att vi hade haft mer tid på oss att göra i ordning utan stress.
    4. Extra fotografering - vår fotograf ville ta några extra porträttbilder på oss efter vigseln, vilket gjorde att när vi kom in till fördrinken hade nästan alla redan druckit upp den och snittarna började tryta. Det var lite tråkigt men inte en stor grej i det stora hela.

Kommer inte på fler saker som var dåliga :)
    Vi hade en väldigt bra dag och helg och var överlag nöjda med det mesta.

Svar på tråden 10 bästa vs 10 mindre bra sakerna med ert bröllop!