Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

Hur gör ni som har en bit från kyrka till festlokal??

gift två gånger och båda gångerna löste gästerna detta själva.  Dom flesta känner ju ändå varandra och det blev samåkning. 

Vi hade på bröllop 1 ca 2-3 mil mellan kyrka och festlokal och dom samåkte duktigt med varandra och min bror som då var vår chaufför såg också till att skjutsa hem vissa som stod utan bil/skjuts efter festen. Hur folk drack eller inte var inget jag la på minnet men jag vet att det inte var några problem för någon av gästerna. 

bröllop 2 hade vi  ca 3 km mellan kyrkan och resturangen där vi skulle äta, en del var långväga gäster o kom direkt från sina hem till vigseln o dom åkte egen bil, utanför kyrkan sen var det många som samåkte och mina föräldrar som blev nån form av samordnare såg till att alla kom iväg ordentligt. 
    Från resturangen och hem till oss sen där vi hade resterande bröllopsdag var det ca 500 meter. Några av rökarna valde att promenera den biten, resten samåkte återigen. Långväga gäster stannade över natten och därmed fanns det många bilar att låna för hemskjuts av gäster. 

det löste sig för alla.  

om man inte ordnar en särskild transport så är tipset att göra toastmaster eller värdar upmärksamma på att folk kan behöva ta sig hem. Att det finns en bil och en nykter tillgänglig är inte så mycket begärt. 

Svar på tråden Hur gör ni som har en bit från kyrka till festlokal??