Få frieri från hjärnan
Jag och min sambo har varit ett par i fyra år och sambo i ett. Efter en väldigt lyckad tågluff tillsammans blommade min kärlek upp för honom lite extra på nytt och jag har inte kunnat få bröllop från hjärnan. Jag vet att han är mannen som jag kommer att leva resten av mitt liv med samt skaffa familj tillsammans med. Han har även sagt detsamma till mig.
Eftersom jag plötsligt fått dessa känslor så kände jag att vi måste prata för att se var vi har varandra. Jag tycker själv att vi är lite unga för förlovning (och bröllop om ett år) då jag är 22 och han 21. Min sambo tycker också (kanske ännu mer) att vi är för unga och tycker att detta kan komma på tal igen om två år. Då ska vi se om båda är redo för att sedan han ska fria inom några veckor (båda ska göra klartecken på att vi är redo, men han vill ändå gå ner på knä och allt :P)
Trots att jag tycker att vår överenskommelse är bra och trots att jag vet var han står så får jag dock inte bröllop och frieri från mina tankar. Det finns där hela tiden och jag tror att jag ska bli knäpp. En anledning till att jag inte kan släppa tanken är att jag inte riktigt kan förstå varför både han och jag anser oss "för unga" då ekonomi finns, jag är färdigutbildad om ett år och jag anser att uttrycket "hitta sig själv" är lite flummigt.
Så summa sumarum, hur kan jag få mig att glömma dessa tankar i två år så att både han och jag är redo och hur ska jag inse att den som väntar på nåt gott...? ;)