Buffé. Bara vitt vin?!
Jag dricker både rött och vitt vin.
Men då jag dricker det för att förhöja smaken på maten så spelar det egentligen ingen roll hur bra det vita vinet är för sig, om det hade passat bättre med ett rött vin till den maträtten (enligt mig).
En kompis dricker bara rött vin oavsett mat, för hon gillar inte vitt över huvud taget, hon dricker inte öl heller. Så att då i princip välja mellan två saker som hon tycker smakar blä, eller dricka vatten skulle nog kännas sådär lagom tråkigt.
Jag tror inte att hon skulle tycka att det var snålt och hon skulle säkert inte klaga om hon var gäst hos er. Men jag misstänker att jag hade fått höra det i efterhand sen
Hennes man är istället allergisk mot det röda ämnet i rödvinet, så han skulle inte kunna dricka vin om ni bara hade haft rött som alternativ...
Jag tror nog att om ni har vin så kommer inte alla förstå varför ni bara har vitt.
Och jag tror säkert att vissa kommer sitta med ett glas vatten eller läsk istället för vin bara för att dom inte ville ha vitt vin till maten, och inte dricker öl.
Men om ni bara vill ha vitt, så kör på det.
Räkna bara med att några säkert kommer undra