Åh allt de här med kort är ett mörker. Vi har nog bestämt oss för att skicka Save the Date kort ändå, eftersom 8/8 är semestertider. Vi har velat mellan att göra korten själva och beställa. Men i söndags då vi var på Ica Maxi och kollade på deras scarphylla plockade vi ihop för att göra korten själv. Sedan passerade vi Julavdelningen och jag fick återigen min idé att kombinera Julkort och Save korten. Så vi kommer nog göra paket, hänga tags med texten Save the date, datum, och att inbjudan kommer sedan. Sedan fota dessa, och beställa korten på Smartphoto, fuji eller liknade :)
Ska försöka få ihop dessa i veckan och kolla om det fungerar, annars blir det Plan B, enkla gör de själv kort.
Angående vår budget, så har jag ej fastjobb, utan springer runt. Dessutom börjar kroppen säga emot nu när jag vill försöka jobba extra för att få ihop allt. Suck! tack å lov har jag sparat, men ändå vill man veta vad man kan lägga undan, precis som du säger Plättis. Så ber hårt för ett fastjobb för både att lugna kropp och börs!
Var förresten och träffade 3 barndomsvänner i fredags, varav endast en som jag fortfarande umgås med och vill bjuda. En av dem andra två, hennes bröllop var jag på (för 3år sedan) och nu hade hon total utfrågning på mig om inte vi skulle gifta oss snart. För att hon VILLE minsann på bröllop, och HON skulle göra festen så bra. Och jag hade inte ens tänkt bjuda henne, just för att vi inte umgås, allt ska helst handla om henne.... Jag nämnde inte att vi bokat datum lokaler osv eftersom det är hemligt än. Men kändes fruktansvärt att sitta och prata/diskutera:
Hon: Men VI hade många vänner för vi ville ha en bra fest
Jag: Okej, men om jag gifter mig vill jag helst inte ha mer än 60-70personer för jag vill helst hinna träffa mina gäster. Och det är nästan bara familj och dom jag umgås med idag. Plus att det är en budget fråga också..
Hon: Ja men du kommer ändå inte hinna runt. Ta kuvertavgift! Sen väljer man vänner som gör festen. Och du vet att jag kommer vara bästa fest-startaren. Du såg ju hur bra jag var på våran..
Förstår ni min ångest. På deras bröllopsdag sa hon hela kvällen, MIN bröllopsdag, MIN fest och räknade inte ens in hennes make. Hur gör djur? Alltid sårar man någon...