• Kotten

Umeåbrud 2015

Min klänning har kommit, den passar men några smågrejer behöver fixas. Nu ska jag bara bestämma skor, kofta, smycken och om jag ska ha något i håret.

Hur tänke ni kring att ha något i håret? Hiss eller diss?

Ska ni ha örhängen? Stora? Små?

• Kotten

Jag köpte en klänning från Asos Curve. Mycket nöjd och jag som inte ville ha en klassisk lång brudklänning är mycket nöjd.

Cake pops är kul!

• Kotten
    Mirred skrev 2015-03-01 18:37:07 följande:

Med tanke på att de var första gången som vi gjorde dem så blev det sockerkaka som mixades med philadelphiaost och doppade dem sen i chokladen och så strössel på... Nästa gång blir de nog några andra...måste dock hitta någon bättre hållare åt dem....

En lite "latmansvariant" av cakepops är att göra chokladbollar och ha en bit sugarpaste eller marsipan över. Det är rätt gott, väldigt sött men enkelt och kul för barn. 
  • Kotten
    annaforss skrev 2015-03-09 21:01:25 följande:

Åh vad härligt att äntligen få komma igång med frisören!
    Vi är från Umeå men bor i Stockholm sedan 3,5år tillbaka. Ni umeåbrudar som bor kvar, har ni några tips på bra frisörer i Umeå?
    Just nu litar jag bara på min frisör här i Stockholm, men honom kan jag ju inte ta med mig :) förutom att han har full kontroll på min färg och klippning fram till bröllopet :)

Jag vill också gärna ha tips, jag är väldigt nöjd med min frisör (jag klipper mig i Thulehuset i Umeå, salong attityd trots att jag bor i Stockholm sedan ett par år tillbaka). Men min frisör ska vara mammaledig i sommar så jag kommer inte kunna gå till henne. Jag gifter mig också en lördag, jag vet inte riktigt hur svårt det är att hitta ställen som har öppet lördagar?
  • Kotten

Jag har samlat massor av inspirationsbilder på Pinterest men har inte börjat koka ner det rent konkret till någon form av dekorationer ännu. Jag är sugen på massor av vimplar. Men vi har så högt i tak i lokalen att det kommer bli svårt att få upp någonting i taket. 

Vi kommer köpa lakan på IKEA att använda som dukar, bara att tvätta och återanvända. Det finns vanliga enkla ljuslyktor för värmeljus i lokalen som vi kommer använda. Jag vet inte hur mycket dekorationer en vill ha på bordet men jag har tänkt försöka hitta enkla gröna vaser att ha någon form av blomster i. Vi ska också försöka klä in träpanelen på väggarna med tyg för att få en mjukare avskärmad känsla. Vi ska också ha stolsöverdrag i vitt för att sy ihop det hela. Men det svåra tycker jag blir att skapa en mysig helhet där det inte känns stort och kalt typ.

• Kotten

Jag har börjat beställa dekorationer, jag har fått min klänning och börjat leta tillbehör och vi har börjat fundera på vad vi vill ha för mat. Vi tänker nog utgå från vad vi tycker är gott mer än vad som känns typiskt bröllopsbuffe. Däremot efter att ha läst flera trådar och sidor börjar jag noja över vårt beslut att ha fri bordsplacering. Jag skulle vilja ha det av många skäl men många verkar verkligen tycka att det är en dålig idé.

• Kotten
    Hanna80 skrev 2015-03-15 09:44:57 följande:

Tror jag ska göra så här på borden. alaemmeli.files.wordpress.com/2012/09/bordsdekoration2.jpg

Det ser väldigt fint ut! Går ju verkligen att variera också.

Jag skulle behöva lite "barnsäkra" dekorationer eftersom vi kommer ha många barn med. Jag är väldigt osäker på om vi kommer våga ha levande ljus.

• Kotten

Nu har jag tagit tag i att boka minibussar som ett sätt att lösa transporten av människor hit och dit under helgen, jag bokade någon fler än vad vi tror oss behöva och det känns bra med mariginal. Jag hoppas att folk i större utsträckning börjar lämna besked kring hur dom tänker göra snart (vi har sent sista datum att svara) men det vore fint med lite indikationer. Än så länge har vi inte hört något alls från många

• Kotten
    Mirred skrev 2015-03-15 15:36:06 följande

Kotten: minnet är bra men kort ibland, vart var det ni skulle vara?

Kul med många barn! Min syster kommer styra upp roliga aktiviteter för barnen hos oss, det känns bra och som att dom inte kommer få en tråkig kväll :)

Vi kommer gifta oss i stadskyrkan men ha fest ute i Kassjö (här: www.kbits.se/avgift/priser_bygarn.htm
Svar på tråden Umeåbrud 2015