• Ninjara

Umeåbrud 2015

Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

• Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Plättis

Är det någon av er som har tips på var man kan hitta underkjol, och gärna en klänningsgarderob också? Skulle gärna köpa i butik om det var möjligt. 

Min klänning är "out for delivery" nu, och jag måste hålla mig för att inte springa hem från jobbet och vänta på DHL-killen. Vill så gärna se om den här klänningen blivit rätt, med snörning och allt. 

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Mirred

Spännande med klänningen Plättis! Kolla med typ klädbutikerna i up2, el typ Mq el nått sånt... Alt gå till högtidskläder och hör om dubfår köpa en från dem....

Vi fick vår hindersprövning igår :)

Någon som tittat förbi på Sjöboden idag? Jag var där en snabbis, men blev inte jätte imponerad av deras Bal och bröllops-event. Fick 20% på Löfgrensblommor... Men kändes kanske mer för dem som inte ordnat så mycket....

• Plättis

Det blir nog Högtidskläder i såna fall, jag skulle behöva med en ring längst ner för att kunna röra mig problemfritt i den. Eller med lite släp om jag inte bestämmer mig för att korta det.

Var det något bröllopsrelaterat på Sjöboden? Det hade jag helt missat. Såg däremot att Högtidskläder har något imorgon och på lördag, men då är vi bortresta och missar alltihop...

Fick hjälp av sambon att prova klänningen i eftermiddags, och den är helt perfekt Han lovade att han kunde gifta sig med mig om jag hade den.

• Busmalin
    Plättis skrev 2015-04-16 13:56:58 följande:

Är det någon av er som har tips på var man kan hitta underkjol, och gärna en klänningsgarderob också? Skulle gärna köpa i butik om det var möjligt. 

Min klänning är "out for delivery" nu, och jag måste hålla mig för att inte springa hem från jobbet och vänta på DHL-killen. Vill så gärna se om den här klänningen blivit rätt, med snörning och allt. 

Jag köpte min på EBay. Jättenöjd. Typ 200:- Den passar perfekt med min klänning. Köpte en med två ringar och släp, klänningen blir väldigt pampig med den. ???? Sen tar jag ut understa ringen när jag ska dansa på kvällen (eftersom undre ringen är oval som släpet...
  • Kotten

Efter många om och men (bland annat så visade det sig att jag glömt spara texten till vår bröllopsinbjudan i något dokument) så har vi nu bjudit in ytterligare 26 personer och hoppas nu att eventuellt gnäll upphör och att folk istället blir glada över att bli inbjudna. Vi har en plan för alla våra dekorationer, ringarna är beställda, jag har börjat leta kofta/sjal till min klänning (någon som har tips på en snygg vit sjal?), min sambo har börjat tänka på kostym/skor/slips och vi har börjat landa i en plan för maten. Det går långsamt men säkert framåt. 

• Plättis

Vi har varit rätt hårda med våra inbjudningar, och de som inte stod på listan har inte fått någon. Men vi kommer ha festen öppen för alla, så där går det bjuda in kompisar vi inte träffar så ofta och de som inte får plats på middagen. 

Fast jag kan bli så irriterad att jag nästan kräks när folk börjar prata om att de vill komma på bröllopet. Det borde ju vara helt och hållet vårt beslut och inget som man kan komma utifrån och säga "åh, vad roligt med bröllop, visst är jag bjuden?" Jag skulle aldrig göra så mot någon annan, men det är klart att bröllop är roligt att gå på.

Vi hade tänkt beställa ringar idag, men jag glömde ta med mig guldet vi skulle byta in. Så vi försöker imorgon istället, då får vi dessutom en dag till på oss att fundera på gravyren Jag måste fortfarande försöka hitta underkjol, och är lite rädd att om jag köper på Ebay eller liknande så blir den för kort. Med skor är jag ca 182 cm lång (vilket beror på mina jätteklackar för att kunna se min sambo i ögonen). 

Jag ska ringa Högtidskläder och boka tid för ändringar, korta släpet (som är jättelångt, säljaren måste ha glömt att jag bad att få det kortare) och se om det går göra den längre fram så inte skorna tittar ut. 

• sarahannae
    Plättis skrev 2015-04-16 13:56:58 följande:

Hej! Jag har en oanvänd underkjol till salu billigt i Umeå om du är intresserad :) Dock är den utan ringar. Det är en underkjol för en klänning med släp. 
  • Plättis
    sarahannae skrev 2015-04-20 13:43:36 följande:
    Hej! Jag har en oanvänd underkjol till salu billigt i Umeå om du är intresserad :) Dock är den utan ringar. Det är en underkjol för en klänning med släp. 
    Skulle du kunna skriva ett pm till mig? 
  • moamarthina

Jag ska också gifta mig i sommar, 27 augusti för att vara exakt. 

Jag har dock fastnat lite när det gäller bröllops tårtan, vart kan man få den gjord efter sin smak, design och lagomt pris, någon som vet? Vart ska ni köpa era ifrån?

Svar på tråden Umeåbrud 2015