Umeåbrud 2015
Snart är det vårat år=)
Snart är det vårat år=)
Nu händer de lite saker=)
-Då var man inbokad på att testa klänningar på Högtidskläder =)
(jag fick hon som äger stället att ha tidsbokning även på helgen, hon hade inte bestämt sig innan jag ringde dig)
-På onsdag ska jag fråga min vän/kollega om hon och hennes karl vill vara värdpar
-Operation komma i form har börjat, vi började idag med 5:2-dieten samt att vi ska börja motionera mer!
-pappa ska fixa med efterrätten
Om 8månader är vi gifta =)
Nu ska vi bara bli klara med gästlistan, sambon funderar fortfarande på om de är några mer som han vill bjuda!
Ninjara: ni bjuder ju ändå dem ni vill bjuda, det är ju ert bröllop!!!
Svårt de där med planering för dagen!
Jag tror att vi kommer få dela upp till folk om vad som ska göras när, min plan nu är iaf såhär, min sambo lär inte ha lika mycket...iaf inte på morgonen fram tills festen
-jag kliver upp och försöker få i mig en frukost, helst stadig, men då jag inte är någon frukostmänniska så vet jag väl inte om de kommer gå så bra då jag säkert har endel nerver som ska försöka lugnas ner
-medans jag är hos frissan och gör hår och make så tänker jag att min tärna kan hämta buketterna för att sen mötas upp i kyrkan
-vigsel, värdparet hälsar alla välkomna
-efter vigseln så blir det nog lite mingel utanför kyrkan, jag hoppas att det är fint väder
-sen fotografering för oss, gästerna tar sig till festlokalen där toastmaster och värdparet får underhålla gästerna, min kompis fotar till gästboken. Sen blir de ju brudskål, tänkte nog innan brudskålen att vi kommer servera mina föräldrars goda blåbärssaft samt att vi kanske gjort nå macarons och cacepops el nått sånt...
Sen blir det festen där mina föräldrar kommer hjälpa till med att ta fram plockmat senare på kvällen...sen tänker jag att gäster, toastmaster och värdpar styr upp de andra!
Måste dock ta och hitta någon som kan ha lite ansvar för att ha lite koll på alla barnen som kommer vara med...
låter härligt Ninjara!
Vi var på Köksbaren igår och åt och då tog min sambo spontat upp och började prata om bröllopet =)
Har ni börjat drömma om bröllopet än? De har jag gjort...
Hur tänker ni med bröllopsnatten? Ta in på något hotell?
Hur gör ni med tårta? Vart ska ni beställa ifrån?
drack denna skumpa igår NV Joseph Perrier Blanc de Blanc Champagne
riktigt god=) dyr men god!
Jag tappade bort inloggningen till denna sida ett tag så därav ett himla sent svar. Vi gifter oss i Backens Kyrka och har bokat fest i Baggböle herrgård Antar att du har samma dag Mirred, var ska ni vara?
Hej på er alla blivande brudar! :)
Jag gifter mig med min älskade fästman den 8/8-2015 på Skeppsviks herrgård i Sävar.
Vigselförrättare är bokad, likaså fotografen som kommer att fotografera oss innan vigseln och under vigseln. Under förberedelserna samt på bröllopsfesten kommer vi att be vänner som är fotointresserade att ta bilder för att dokumentera dagen. Klänningen är uppsydd och klar här i Stockholm där vi bor.
Nästa steg för mig är att boka frisör, har prel.bokat en salong i Umeå som tar 3100 kr för hår, make-up, styling av brudgummen inför fotograferingen. Är det ett ok pris? Finns fler tips om frisörer i Umeå-området? Att boka florist är också något som jag ska börja kolla upp. Tips vad gäller detta mottages tacksamt :) Vad är viktigt att tänka på? Våra temafärger för bröllopet är ljuslila än så länge, någon färg förutom vitt som ni tycker passar till det? Jag tänker att brudbuketten ska reflektera temafärgerna, så lila, vitt och alt. någon fler färg.
Jag tappade bort inloggningen till denna sida ett tag så därav ett himla sent svar. Vi gifter oss i Backens Kyrka och har bokat fest i Baggböle herrgård Antar att du har samma dag Mirred, var ska ni vara?
vi gifter oss den 7 februari:)