Mirred skrev 2015-01-11 14:10:45 följande:
Jag har hört bra om 5 knop, min förre detta kollega hade sin bröllopsfest där och var riktigt nöjd =)
haha, roligt de där med att försöka portionera ut gästerna hos varandra, ni får kanske göra boendet efter bordsplaceringarna ;)
Måste berätta om min dröm:
Det var dagen före bröllopet och INGET var i ordning...jag hade en 10-15cm utväxt, hade inte varit hos frisören och testat min frisyr, jag försökte göra fransk manikyr med en svart kajal (?), min sambo var helt ointresserad när jag sa att vi måste ju packa en väska för att kunna bo på hotell på bröllopsnatten.
Det var helt galet!
Vad kul att det sägs bra saker om det, jag har inte hört mycket om 5 knop alls förutom att sambon var där med jobbet och var supernöjd. Men jag litar till 110 % på Alfio, han lägger verkligen manken till för att vi ska få ihop det.
Ja, det vore faktiskt en idé! De får sitta ihop och prata under middagen, lära känna varandra och sedan säger man "jo, förresten, de här har ingenstans att sova, visst ordnar ni det?" Haha! Nä, jag tror vi kommer höra oss för lite vilka som kan tänkas behöva sovplats och sedan prata med någon som har plats över. Mina föräldrar skulle ju till exempel kunna sova hos svärföräldrarna, då blir det inte vilt främmande människor man totas ihop med.
Usch, det lät inte trevligt. Såna gånger vaknar jag på morgonen alldeles kallsvettig och har panik fram till lunch innan jag inser att det bara var en dröm
blonde skrev 2015-01-11 15:25:12 följande:
Våran dag är alldeles snart här:) vi kommer ha vigseln i holmsund och festen i en lokal ca 4 mil därifrån så vi håller på fixa transport till de som vill ha det.
Vi kommer att ha snittar till gästerna under minglet sen varmrättsbuffé med bl.a dubbelmarinerad oxfile, buffén har vi beställt från Åsas kök, efterrätten blir tårta och cupcakes som jag gör själv.
Börjar känna av tiden nu men ska bli riktigt spännande.
Kul! När gifter ni er?