Kotten skrev 2015-05-18 12:45:36 följande:m gi
Efter en helg i Umeå har vi äntligen börjat komma någonvart i planeringen igen efter ett tags stiltje. Min planeringsnojja och oro över att inte hinna planera allting börjar äntligen släppa. Min syster var också med oss och kollade på lokalen igen i lugn och ro.
Vi har bestämt ungefär vad vi ska äta, varifrån det ska beställas och hur maten ska serveras. Vi har börjat skriva handlingslistor över saker som ska handlas (många småsaker blir det). Vi har en lista över vad vi ska dricka så det ska bara handlas allt eftersom.
Vi har gjort en plan för fotografering och förhandlat om fotograferingsarvode (det blev mycket rimligt) och halva dagens tidsplan är färdig. Musiken till vigseln är spikad även om vi när vi får präst ska bestämma ordningen på psalmerna.
Alla dekorationer är färdighandlade även om alla dekorationer inte är färdigpysslade så känns det skönt. Mina kläder är typ färdiga och klänningen är inlämnad för ändringar, jag behöver styra upp ett par bra och snygga skor. Min sambo behöver ta tag i att styra upp sina kläder också (oklart hur en ska jaga på honom för att han ska styra upp det).
Det vi inte spikat är program för kvällen eller alla delar i underhållningen, vi har inte heller bestämt exakt hur vi ska sitta i lokalen. Den senare delen får vänta tills vi har haft sista anmälningsdag. Det är säkert tusen andra saker som heller inte är klara men mycket börjar bli klart.
Låter som att ni kommit långt i planeringen! :) Vilket datum gifter ni er?