OT: Sängköp som gått snett
Vi hade liknande problem när vi skulle köpa ny säng förra vintern. Det var dock genom Jysk (skitföretag, jag handlar inte där längre), inte Sova.
Vi åkte och köpte ny säng, och den skulle komma någon vecka senare. Min bror skulle flytta i samma veva, och det blev så bra tajmat att vi lovade honom att ta vår gamla 120-säng tidigare och så skulle vi sova en natt på vår bäddsoffa. Men när vi åkte för att hämta sängen så fanns den inte i butiken. De hade beställt en helt annan hårdhet än vad vi hade på kvittot.
Det slutade med att vi sov två veckor på bäddsoffan, och jag tror inte min rygg blivit sig lik riktigt än. Vi fick i stort sett ingen kompensation heller, bara några hundralappar.
Jag har ingen erfarenhet av Sova eftersom de inte finns i min landsände, men det du beskriver låter som ett typexempel av ett dåligt och oseriöst företag. Kräv kompensation, och ring kundtjänst, inte Anders. 14 veckor är en evighet i en dålig säng. Låt dem veta det!
Min sambo har jobbat med transport, och har berättat en hel del om hur det fungerar, så jag tror inte det är omöjligt att er säng stått utanför dörren med en budkille som inte tänkte på att ringa tidigare än när han befann sig där. Transportföretaget brukar dock höra av sig dagen innan eller på morgonen för att kolla så att privatpersoner finns hemma. Det kostar pengar med en utebliven leverans, så det tjänar ingen på.