kikkiola skrev 2014-08-07 10:48:03 följande:
Va fint at han friade på din favoritplats!!! :) tråkigt att ni fick skjuta på det en månad, men det kan vara skönt med lite mer planeringstid! :)
-Menar du att ni själva ska laga 3-rätters till 70-75 personer!?!?!
Jag skulle kolla upp catering om jag var du, just för 3-rätters, då måste ni ha några som lägger upp all mat på tallrikar, serverar, dukar av, lägger upp, serverar, dukar upp.. osv...
Buffé däremot är ju en annan femma! Då måste man bara göra tillräkligt mycket av allt, inge upplägg eller servering förutom på serveringsfaten..
Vi ska ha 50-60 matgäster, vi har tänkt ha lite knytis-buffé.. "mamma gör 4 limpor, svärmor gör 5 pajer, vi gör dittan&dattan ..osv"... Sen funderar jag på om vi ska ha någon "utomstående" som kör grillen ifall vi vill ha något sådant...
Lycka till! :)))
Vi har 2 bekanta som är kockar som får laga maten tänkte vi. Men sedan kan vi ju vara med på "preppet", även våra två syskon som är kockar får vara med på förberedelserna . Detsamma med servering o så har vi bekanta som kan hjälpa till. Men vi får se, för min del skulle jag vilja ha lite lyxigare buffé, men vi får mötas på halva vägen.
Detta är de enda jag tänker på nu, lekar, mat, sånghäfte, tärna, skor, klänning blommor... Etc!
Jag vet ju nästan hur jag Vill ha, men vi får väl sätta oss ner när vi vet med lokalen hur vi ska lägga upp allt.
Vart köper ni klänningen? Funderar på att beställa på ebay och istället lägga dom extra tusenlapparna på ringen.