Hjälp med ringval Färg/Rubin
Jag tror att man kan välja olika stenar i infattningen hos Guldbolaget. De har många olika 'solitaire'-varianter med en stor sten i mitten med mindre stenar på var sida i enkla eller dubbla rader. Då skulle man ju t.ex kunna ha en ametist/smaragd/safir/rubin ja vilken du vill i mitten och ha små briljanter på sidorna. Det skulle vara jättefint tycker jag.
Sen såg jag en ring i någon av trådarna här där någon hade en allians-ring med stenar runt om hela där varannan var en briljant och varannan var en rubin/ametist. Jättefint det med!
Gå in till en lokal guldsmedsaffär som säljer Guldbolagets produkter så kan de säker hjälpa dig! Vi köpte våra förlovningsringar (Schalins) och min vigselring (Guldbolaget) hos en lokal guldsmed (Mattsons Guld i Uppsala) och ingen kedja. Det visade sig att det blev samma pris som hos t.ex Guldfynd. Bättre service med!!
När vi hämtade ringarna fick vi dem i en påse med en liten flaska bubbel och ett kort från affären. Både när vi köpte förlovningsrinagrna och sedan vigselringen. Vilken service!!
Mindre guldsmedsaffärer visar rätt pris från början medans kedjorna lockar med "få 2:a" ringen till halva priset" etc där då den 1:a ringen är betydligt dyrare än vad den borde var. Tänkvärt
Lycka till